موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
از اول محرم تا اربعین

برگزاری مسابقه «من زنده ام»

29 مهر 1393 16:48 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 80 رای
برگزاری مسابقه «من زنده ام»

شهرستان ادب به نقل از خبرآنلاین: مسعود پیرمرادیان، مدیر مؤسسه نشر معارف، با اشاره به برگزاری مسابقه «کتاب و زندگی»، هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت کتاب‌های پرخواننده که ناظر به یک نیاز در جامعه بوده و برای گروه‌های سنی و جنسی مختلف قابل ارائه باشند، از اهداف برگزاری این مسابقه است.

بنابراین گزارش، مرحله اول این سلسله‌مسابقات که درباره کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد برگزار می‌شود، از اول ماه محرم آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه پیدا می‌کند. در این دوره، مخاطبان می‌توانند کتاب را مطالعه کنند و سؤالات مسابقه را هم از طریق پیامک به دبیر خانه ارسال کنند یا از طریق مراجعه به سایت اینترنتی ketabzendegi.ir برای شرکت در مسابقه ثبت‌نام کرده و همان لحظه به سؤالات به‌صورت آن‌لاین پاسخ دهند. بسته مسابقه نیز حاوی یک جلد کتاب من زنده‌ام اثر دکتر معصومه آباد و یک بروشور شامل راهنمای شرکت در مسابقه و سؤالات آزمون و لیبلِ شماره سریال و کُد10 رقمی شرکت در آزمون است. با هر کُد آزمون 10 رقمی، سه نفر می‌توانند در جشنواره شرکت کرده و به سؤالات پاسخ دهند. البته سایت این مسابقه هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است.

علاقمندان علاوه بر مراکز متعدد فروش کتاب و برخی پایگاه های فرهنگی و مساجد در سراسر کشور می توانند از طریق تلفن 63487 که در بنرها و پوسترهای تبلیغاتی ذکر شده یا با پیامک زدن به سامانه پیامکی 10001661 آن راخریداری کنند.

به گفته پیرمرادیان، فروشگاه‌هایی همچون کتاب شهر، شهر کتاب، کتابستان، رواق، کتاب فردا، پاتوق کتاب فردا و... جزو مراکزی هستند که این کتاب را عرضه می‌کنند. افراد می‌توانند بعد از مطالعه کتاب، در هر محلی که هستند حتی در خانه، به دو روش ارسال پیامک یا مراجعه به سایت اینترنتی، به سؤالات مسابقه پاسخ دهند.

مدیر مؤسسه نشر معارف درباره جوایز این دوره از مسابقه نیز گفت: جوایز ارزنده‌ای برای این مسابقه در نظر گرفته شده که جمعاً به ارزش بیش از یک‌میلیارد ریال است. یک بخش ویژه هم برای شرکت‌کننده‌های 17ساله در نظر گرفته شده که از طرف مؤلف کتاب اهدا می‌شود؛ چون خانم آباد در 17 سالگی به اسارت درآمدند و می‌خواهند جایزه ویژه‌ای به 17ساله‌هایی بدهند که خاطراتشان را مطالعه می‌کنند.

کتاب «من زنده ام» خاطرات دختری را روایت می‌کند که در دوران دفاع‌ مقدس با تمام ظرفیت عاطفی و عقلی خود به ‌عنوان امدادگر هلال ‌احمر در جبهه حضور پیدا می ‌کند، و در محاصره نیروهای عراقی قرار می ‌گیرد و به اسارت در می ‌آید و ... خاطرات معصومه آباد از روزهای کودکی تا زمان اسارتش در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق سال گذشته برای اولین‌بار روانه بازار کتاب شد. این کتاب در 555 صفحه منتشر شده که طی یک‌سال بالغ بر 55 بار تجدید چاپ شده است. این کتاب در هشت فصل با عناوین کودکی، نوجوانی، انقلاب، جنگ و اسارت، زندان الرشید بغداد، انتظار، اردوگاه موصل و عنبر و عکس و اسناد به چاپ رسیده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • برگزاری مسابقه «من زنده ام»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.