موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

آیین رونمایی رمان "برج قحطی" در فرهنگسرای رازی برگزار میشود

15 اردیبهشت 1394 08:50 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
آیین رونمایی رمان "برج قحطی" در فرهنگسرای رازی برگزار میشود

شهرستان ادب: هادی حکیمیان نویسنده مستعد اهل یزد است که پیش از این مجموعه داستان "باد گل انارها را با خود خواهد برد" را از وی خوانده ایم. تازه ترین اثر این نویسنده رمان انقلاب "برج قحطی" است که توسط انتشارات شهرستان ادب به بازار نشر آمده است.

آیین رونمایی این رمان انقلاب، روز سه شنبه 15 اردیبهشت، ساعت 17 در فرهنگسرای رازی برگزار خواهدشد. مجید قیصری و محسن سلیمانی دو چهرهء شاخص ادبی هستند که در این نشست حضور خواهند داشت و دربارهء ویژگی های این اثر صحبت خواهندکرد.

در گوشه ای از این رمان میخوانیم:

"...همانجا با گریه نشسته بود و التزام داده بود که من بعد کراوات بزند؛ چند روزی هم زده بود گویا و یک بار هم که یادش رفته بوده، همان جا سر خیابان از خرازی پرتو، یک پاپیون سرخ میخرد و میدهد پیرمرد صاحب مغازه که دو تایی کج و کوله پاپیون را بند کرده بودند به زیر گردن کوتاه و غب غب‍ دارش و همین که وارد کلاس شده بود، دخترها زده بودند زیر خنده و بعد آن قضیه هم گویا معاف از کراوات شده بود. حتی بازرس ادارهء کل هم یک بار دیدم که آمده بود توی دفتر و دبیر جغرافیا که رسید. پوزخندی و قیمت پاپیون سرخ اعلاء را پرسید ازش که بنده خدا دبیر جغرافی سرخ و زرد شد و جلوی هر و کر معلم های زن، مگر میشد تحمل کرد. این شد که به بهانهء گرفتن یک چک ضامن، خواستم بیاید بیرون از دفتر و او هم انگار که دنیا را بهش داده باشند، دست پاچه، چایی نصفه اش را ول کرد روی میز، کتش را از سر جارختی کشید و مثل کبک پرید توی راهرو. اولین بار بود که میدیدم این طور تر و فرز می آید. یک سیگار آتش کرد داد دست من و هی بد و بیراه به آن زنیکه های لجاره که البته منظورش زنهای همکارمان بود اما تا من آمدم چیزی درمورد برخورد بازرس ادارهء کل بگویم، تکیه داد به دیوار، سیگاری برای خودش گیراند و پیش دستی کرد:

- نه آقا! بازرس جماعت اگر حرفی هم میزند، حق جانبش هست..."

نشانی فرهنگسرای رازی: خیابان کارگر جنوبی، بالاتر از میدان رازی


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • آیین رونمایی رمان "برج قحطی" در فرهنگسرای رازی برگزار میشود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.