موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

منظومۀ «دست‌خون» سروده علی محمد مؤدب به زودی منتشر می‎شود

14 مهر 1394 07:44 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
منظومۀ «دست‌خون» سروده علی محمد مؤدب به زودی منتشر می‎شود

شهرستان ادب به نقل از ایبنا: علی محمد مؤدب، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: منظومه‌ای در دست انتشار دارم که در قالب چهارپاره نوشته شده است. این مجموعه «دست‌خون» نام دارد و به زودی از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار کتاب خواهد شد.

 
این شاعر اهل بیت(ع) ادامه داد: این منظومه خاطرات کودکی مرا از روستا تا زمان جنگ و وقوع جنگ تحمیلی شامل می‌شود. «دست‌خون» نگاه تازه‌تری به خاطرات گذشته مرا دربرمی‌گیرد و شاعر به عنوان راوی در شعرها حضور دارد. این مجموعه حدود 80 صفحه است.
 
مؤدب توضیح داد: منظومه اخیرم بحث داستان‌گویی را در شعر دنبال می‌کند البته وجه روایت در آن‌ها نسبت به متون کلاسیک ما و آثاری چون شاهنامه، آثار نظامی یا مثنوی معنوی کمتر دیده می‌شود. روایت‌های شاعرانه در این مجموعه وجود دارد و گویی شعر و داستان با هم آمیختگی یافته است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه امروز اغلب شاعران جوان و حتی پیشکسوت در برخی قالب‌های تکراری مشق می‌کنند در حالی که می‌توان از ظرفیت‌های مختلف شعر فارسی بهره ببرند. امروز شاعران ما با تقلید از یکدیگر صرفاً در قالب غزل شعر می‌سرایند که به گمانم این شیوه راه به جایی نخواهد برد. امروز غزل‌زدگی به شکل افراطی در میان شاعران مشاهده می‌شود.
 
 
 علی محمد مؤدب، شاعر و نویسنده، کارشناسی ارشد رشته الهیات است. «عاشقانه‌های پسر نوح»(نشر دفتر شعر جوان1382)، «همین قدر می‌فهمیدم از جنگ»(نشر سارینا1383)، «مرده‌های حرفه‌ای»(انتشارات هزاره ققنوس1384)، «مجموعه الف‌های غلط»(انتشارات سوره مهر1386»، «دروغ‌های»(برگزیده شعرها)، «عطر هیچ گلی نیست» نام کتاب‌های اوست.
 
از وی تا کنون دهه‌ها مقاله و یادداشت در زمینه الهیات و ادبیات در مطبوعات کشور به چاپ رسیده است. 

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • منظومۀ «دست‌خون» سروده علی محمد مؤدب به زودی منتشر می‎شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: