موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

سومین نشست فصلی «از هندوکش تا البرز» در شهرستان ادب برگزار شد

29 فروردین 1395 21:38 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 2 رای
سومین نشست فصلی «از هندوکش تا البرز» در شهرستان ادب برگزار شد

شهرستان ادب: عصر پنجشنبه ۲۶ فروردین سومین نشست فصلی «از هندوکش تا البرز» در شهرستان ادب برگزار شد.

این نشست که با همکاری «خانه ادبیات افغانستان» و «موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب»  برگزار شده بود با استقبال علاقمندان ادبیات داستانی فارسی‌ مواجه شد و داستان نویسانی از ایران و افغانستان به ارائه آثار خود پرداختند.


محمدرضا شرفی خبوشان، لیلا عباسعلی زاده و سیداکبر میرجعفری داستان نویسان ایرانی میهمان این برنامه بودند که هر کدام یک داستان کوتاه خواندند. از افغانستان نیز باهر بیانی و معصومه جعفری داستان خواندند.

«محمدرضا شرفی خبوشان» ضمن ستایش از برگزاری چنین برنامه‌ای در کشورمان، ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها باعث همدلی و همراهی بیشتر نویسندگان ایران و افعانستان،‌ و در پی آن، باعث همدلی دو ملت ، و نیز نزدیک‌تر شدن افق‌های فرهنگی و هنری دو کشور شود. «شرفی» نشست فصلی « از هندوکش تا البرز» را فرصت بسیار مناسبی خواند که می‌تواند موجب تعمیق دوستی‌‌ها گردد، و از سوءتفاهم‌ها جلوگیری کند.

«محمدسرور رجایی»، شاعر و روزنامه‌نگار پیش‌کسوت افغانستانی نیز در سخنانی به اهمیت ارتباط هرچه بیشتر دو ملت اشاره کرد. رجایی با ستایش از داستان تاثیرگذار محمدرضا شرفی خبوشان که دربارهء دفاع مقدس بود، ماجرای مشابهی را که در جنگ افغانستان رخ داده بود تعریف کرد. رجایی همچنین به نقش مهاجرت در غنای شعر شاعران افغانستان اشاره کرد و گفت: من بارها گفته ام که اگر شعر افغانستان در دهه هفتاد زبانزد بسیاری از ایرانی ها شد نتیجه رفاقت شاعران دو کشور با هم بود و امیدوارم در مورد داستان هم این اتفاق مبارک بیفتد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سومین نشست فصلی «از هندوکش تا البرز» در شهرستان ادب برگزار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.