موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
علی داودی اعلام کرد:

قصیده‎های تازۀ امیری اسفندقه به زودی منتشر می‎شوند | «شهرستان ادب»‏ هر ماه کتاب جدید رونمایی می‌کند

09 خرداد 1395 23:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
قصیده‎های تازۀ امیری اسفندقه به زودی منتشر می‎شوند | «شهرستان ادب»‏ هر ماه کتاب جدید رونمایی می‌کند

شهرستان ادب: علی داوودی مسئول انتشارات شهرستان ادب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به برنامه‌های رونمایی از مجموعه‌ شعرهای این موسسه گفت: انتشارات شهرستان ادب در نظر دارد هر ماه برنامه رونمایی از مجموعه شعرهای چاپ شده را انجام دهد که این برنامه از خرداد با رونمایی از کتاب مرتضی امیری اسفندقه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه درباره این کتاب گفت: «سیاه مست سایه تاک» نام آخرین کتاب امیری اسفندقه است که مجموعه‌ای از قصاید است که با موضوعات متنوعی سروده شده است.

مسئول انتشارات شهرستان ادب گفت: امیری اسفندقه در این کتاب از موضوعاتی چون طبیعت، ایران، اخوانیه و... سروده است که کار بی نظیری است.

داوودی در پاسخ به اینکه در بین این قصاید شعر آئینی هم وجود دارد یا خیر، گفت: امیری اسنفدقه یکی از شاعرانی است که با شعر آئینی مانوس است و در این کتاب نیز حتماً قصاید با موضوع آئینی وجود دارد.

وی همچنین از در دست چاپ بودن دو مجموعه شعر از علیرضا قزوه و قهرمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این دو مجموعه شعر در برنامه های بعدی رونمایی کتاب شهرستان ادب، عرضه خواهد شد.

مرتضی امیری اسفدقه پیش از این درباره این کتاب گفته بود : در این روزگار بهتر است کسی کتاب چاپ نکند و بگذارد درختان به زندگی خود ادامه دهند و برگ‌های نازنینشان طبیعت را زیبا کنند اما من به عنوان یک معلم و آموزگار، به توصیه دوستان راضی شدم سیاه مشق‌های خود را برای رویت همکلاسی‌ها و آموزگاران شعر و ادب فارسی منتشر کنم.

این کتاب مجموعه‌ای از 100 قصیده است که 44 تای آنها پیش از این یعنی نزدیک به 12-13 سال پیش منتشر شده بود اما بقیه قصیده‌های کتاب یعنی 56 تای آنها جدید است و تا کنون منتشر نشده است.

نام این کتاب را از یک بیت بیدل یعنی «نیامده است شرابی بعرض شوخی رنگ/جهان هنوز سیه مست سایه تاک است»، وام گرفته‌ام و «سیاه مست سایه تاک» نامگذاری کرده ام. به این معنی که من معلم 51 ساله ادبیات هنوز به عصاره ناب قصیده دست نیافته‌ام و تنها مست سایه تاک شده‌ام.

کتاب دیگر مجموعه مقالات ادبی ‌ام است که نتوانستم سر و سامان دهم تا منتشر شود. چند مجموعه دیگر هم هست که فکر می‌کنم چاپش به بعد از نمایشگاه موکول شود. به  هر روی باز هم تاکید دارم این کتاب‌ها سیاه مشق‌های من است برای رویت آموزگاران و هم کلاسی های ادبیات منتشر می‌شود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • قصیده‎های تازۀ امیری اسفندقه به زودی منتشر می‎شوند | «شهرستان ادب»‏ هر ماه کتاب جدید رونمایی می‌کند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.