موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

استقبال مخاطبین و چاپ سوم "بی کتابی"

02 بهمن 1396 17:17 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
استقبال مخاطبین و چاپ سوم "بی کتابی"

شهرستان ادب: «بی کتابی» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان که به تازگی برنده جایزه ادبی جلال شده بود به چاپ سوم رسید. «عاشقی به سبک ونگوگ»، دیگر رمان این نویسنده نیز به چاپ دوم رسید.


دو اثر داستانی به قلم شرفی خبوشان که هر دو در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده بودند، به صورت همزمان تجدید چاپ شدند. رمان «بی کتابی»، اثری شاخص که از همان ابتدای انتشار با استقبال منتقدان مواجه شده بود، خیلی زود اعتماد مخاطبان را نیز جلب کرده و به چاپ دوم رسیده بود، حالا با کسب جایزه معتبر جلال بیش از گذشته برای خوانندگان داستان شناخته شده است. رمان «عاشقی به سبک ونگوگ» نیز پیش از این نامزد جایزه جلال، قلم زرین و نیز جایزه شهید غنی‌پور شده بود.

شرفی خبوشان، نویسنده و شاعر متولد 1357، در این کتاب، ماجرایی تاریخی را در دوران قاجار دست‌‌مایه داستان خود قرار داده است که عموم مردم از آن بی‌خبرند: مظفرالدین‌شاه کتابداری به نام لسان‌الدوله را به ریاست کتابخانه سلطنتی منصوب می‌کند اما او با خیانت در امانت، بخش عظیمی از این میراث غنی، شامل هزاران نسخ نفیس خطی را به فروش می‌رساند. هر نسخه‌ و اوراقی از نسخ معروف که در موزه‌های جهان است، مربوط به این دوره است که این فرد از کتابخانه‌ها خارج کرده است. منتقدان، این رمان خواندنی را اتفاقی تازه در فضای ادبی کشورمان دانسته‌اند.

ماجرای «عاشقی به سبک ونگوگ» نیز در دوران پهلوی می‌گذرد: شخصیت اصلی این رمان، جوانی به نام «البرز» است که با یک پای لنگ، همراه مادر و پدری لال و برادر بزرگ‌ترش در خانه تیمسار خسروخانی از ارتشی‌های بانفوذ رژیم شاهنشاهی خدمت می‌کنند. البرز، هم‌بازی نازلی دختر تیمسار است و رفته‌رفته حس می‌کند که دل‌باخته او شده است. سال‌ها بعد البرز و نازلی هر دو نقاش می‌شوند. نازلی با مرد دیگری ازدواج می‌کند اما زندگی‌اش به شکست می‌انجامد.

این‌که دو اثر یک نویسنده در کوتاه مدت موفق به کسب افتخارات متعدد می‌شود و  مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرد، نشانه‌ی قلم قوی و ارزنده مولف است. 

 

لینک خرید آنلاین "بی کتابی"

لینک خرید آنلاین "عاشقی به سبک ونگوگ"



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • استقبال مخاطبین و چاپ سوم "بی کتابی"
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.