موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تازه‌ترین اثر محمدرضا وحیدزاده

«سبک شناسی هنر انقلاب اسلامی» منتشر شد

02 اسفند 1396 18:54 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
«سبک شناسی هنر انقلاب اسلامی» منتشر شد

شهرستان ادب: کتاب «سبک‌ شناسی هنر انقلاب اسلامی» به قلم محمدرضا وحیدزاده شاعر و پژوهشگر ادبیات انقلاب منتشر شد.

 این اثر «سبک» را ویژگی‌های تکرارشونده و مشخص صوری و ساختاری یک اثر یا مجموعه‌ای از آثار می‌داند که عوامل اجتماعی و فرهنگی و به‌ویژه نحوۀ اندیشیدن مؤلف یا مؤلفان آن آثار تاثیر بسزایی در ایجاد و کیفیت آن‌ها دارد، در نتیجه می‌پندارند با وقوع انقلاب اسلامی، فصل تازه‌ای در تاریخ این سرزمین آغاز شده که دامنۀ تأثیرات خود را در گسترۀ وسیعی از حوزه‌ها، از مسائل سیاسی و اجتماعی تا مسائل فرهنگی و هنری بسط داده است.

بر همین اساس انسان عهد انقلاب اسلامی نیز دارای جها‌ن‌بینی خاصی است که طرز نگرش او را به هستی و پدیده‌های آن متفاوت می‌سازد. این طرز نگرش متفاوت، تاثیرات مستقیمی در هنر و ادبیات این دوره خواهد گذاشت و منجر به شکل‌گیری سبک تازه‌ای در هنرمی‌شود. همچنین انتظار می‌رود این سبک تازه در حیطه‌های مختلفی همچون شعر و نقاشی تاثیری مشترک و مشابه برجای بگذارد. 

از این روی به نظر می‌رسد مطالعۀ هنر و ادبیات این دوره و بررسی آن با گفتمان فکری حاکم، منتج به کشف ویژگی‌های سبکی مشترک و تکرارشوندۀ آثار ادبی و هنریِ مرتبط با انقلاب خواهد شد و می‌تواند مشخص کنندۀ سبک هنر انقلاب اسلامی باشد. نگارنده در این اثر تلاش دارد با نگاهی به آرای منتقدان و صاحب‌نظران هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و با روشی مشخص به احصا و تبیین ویژگی‌های سبکی این هنر نائل آید.

کتاب «سبک‌شناسی هنر انقلاب اسلامی» با نگاهی تطبیقی به شعر و نقاشی دورۀ انقلاب اثر محمدرضا وحیدزاده از سوی نشر سورۀ مهر در 320 صفحه با قیمت 20هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «سبک شناسی هنر انقلاب اسلامی» منتشر شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.