موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
برگزیده شده «سه کاهن» در جایزه اوراسیای روسیه

تبریک به مجید قیصری برای برگزیده شدن در جایزه اوراسیا

18 شهریور 1397 13:45 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
تبریک به مجید قیصری برای برگزیده شدن در جایزه اوراسیا

شهرستان ادب: سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از 14 تا 18 شهریور برگزار شد. رمان «سه کاهن» مجید قیصری، که در انتشارات صدرای مسکو به روسی ترجمه شده بود نیز در این نمایشگاه رونمایی و روز گذشته برنده جایزه ادبی اوراسیا شد. این جایزه، دیروز در موزه یرمولوف روسیه و با حضور نویسنده به وی اهدا گشت.
مجید قیصری، نویسنده توانای کشورمان که تاکنون جوایز و افتخارات متعددی را کسب کرده است؛ او در سال 91 این کتاب را در «عصرداستان» و بعد از آن در سال 95 در انتشارات علمی و فرهنگی به انتشار رسانده.
داستان سه کاهن به زندگی پیامبر اسلام، محمد (ص)، در سن چهار سالگی بازمی‌گردد. در این داستان، حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می‌خواهند بر اساس نشانه‌های ظاهری پیامبر خاتم، وی را در کودکی از بین ببرند. جذابیت، هیجان ناشی از تنش‌های داستان، فضاسازی‌های مطلوب و نثری که قیصری برای نگارش این اثر در نظر داشته، رمانی را حاصل شده که می‌تواند مخاطب بزرگسال و نوجوان به خوبی با خود همراه کند.

اتحادیه خلاقیت‌های هنری اورآسیا با هدف تشویق مؤلفان و نویسندگان مستعد در رشته‌های مختلف ادبیات هنری و مستند و در راستای تقویت و غنای متقابل فرهنگی کشورهای منطقه اوراسیا تأسیس شده است. جوایز مسابقه در بخش های شعر و نثر تحت عناوین ذیل اعطا می شود:
اشعار درخشان
گنجینه نثر
شاهکارهای درام
تحقیقات تاریخی
مفهوم جهان هستی
مطالعات قوم نگاری و قوم‌شناسی
روانشناسی و فرهنگ
مرکزیت اورآسیا
نظری به آینده و وحدت فرهنگ‌ها

پیش از این نیز در سال 93 محمدرضا بایرامی به بهانه رمان «مردگان باغ سبز» نشان نقره این جایزه را دریافت کرده بود.
لازم به ذکر است موسسه صدرا، شامل بنیاد مطالعات اسلامی و انتشارات است که تولید محتوا و تألیف به زبان روسی و ترجمه آثار مطرح ایرانی را در دستور کار خود دارد. انتشارات صدرا که ترجمه و پخش رمان «سه کاهن» را به انجام رسانده، از انتشارات مطرح روسیه در حوزه فعالیت‌های خود است و در حدود سی درصد کتاب‌های این انتشارات جزأ منابع دانشگاهی روسیه می‌باشد.
این انتشارات به تازگی با همکاری انتشارات وچه اثری را با عنوان ‌«نورعشق و ایمان» ترجمه و منتشر کرده. این مجموعه داستان دربردارنده داستان‌های ناصرارمنی از رضا امیرخانی، سانتاماریا از سید مهدی شجاعی، لبخندمسیح از سارا عرفانی و بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم از نادر ابراهیمی است که در 350 صفحه ترجمه و ویراستاری شده است.

موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب و مجموعه نویسندگان همراه با این موسسه، این موفقیت بین‌المللی را به استاد مجید قیصری تبریک می‌گویند و به خاطر این موفقیت تازه‌ی ادبیات ایرانی، به خود می‌بالد.

گفتنی‌است مجید قیصری از داستان‌نویسان سرشناس کشور و مدرس و مسئول کارگاه داستان یک‌شنبه‌های شهرستان ادب است.

مطالعه بیشتر:  یادداشتی بر کتاب سه کاهن پیش از این در سایت شهرستان ادب منتشر شده بود.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • تبریک به مجید قیصری برای برگزیده شدن در جایزه اوراسیا
  • تبریک به مجید قیصری برای برگزیده شدن در جایزه اوراسیا
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.