موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
خبرگزاری آنا نوشت:

گشتی در تاریخ با گذر از باغ خرمالو

02 دی 1397 15:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
گشتی در تاریخ با گذر از باغ خرمالو

شهرستان ادب به نقل از خبرگزاری آنا: «باغ خرمالو» عنوان کتابی از هادی حکیمیان است که برای مخاطبان نوجوان به نگارش درآمده است.


داستان این رمان به ابتدای دهه ۱۳۲۰ و پس از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. دورانی که ایران زیر چکمه اشغالگران روس و انگلیس قرار داشت و رضاشاه پس از دو دهه سلطنت همراه با دیکتاتوری و سرکوب از کشور فرار کرد. حکیمیان در این کتاب با قلمی روان و البته با چاشنی طنزی گزنده، مخاطبان نوجوان را با اوضاع نامناسب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران در این ایام آشنا می‌کند.

«باغ خرمالو» که در نهمین جشنواره «داستان انقلاب» به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود، با داستان کشف حجاب آغاز می‌شود. این حادثه تلخ تاریخی در فضای یک روستا و از دریچه مناسبات اهالی این روستا روایت می‌شود. در ادامه، وضعیت نامناسب اقتصادی جامعه در سال‌های حکومت رضاشاه در قالب داستان ارائه می‌شود. با این حال ترکیب داده‌های تاریخی رمان با شخصیت‌پردازی درست و جذابیت متن باعث شده است تا مخاطبان کتاب از خواندن آن احساس خستگی نکنند.

شخصیت‌های اصلی این داستان دو نوجوان با دو روحیه و اخلاق متفاوت هستند یکی بازیگوش، اهل مخاطره و باهوش و دیگری محتاط­ اما ماجراجو و کنجکاو. وقایع این رمان با بازیگوشی­‌های این دو نوجوان، تلاش­‌ها و خلاقیت­‌هایی که برای رسیدن به حقوقشان می­‌کنند فضایی دلپذیر و خواندنی ایجاد می‌کند. دو نوجوانی که با وقوع یکسری اتفاقات و حوادث در انتهای داستان با رضاشاه نیز مواجه می‌شوند.

«باغ خرمالو» که در شانزدهمین جایزه «قلم زرین» نیز شایسته تقدیر شناخته شد، اواخر سال ۹۵ توسط مؤسسه فرهنگی-هنری شهرستان ادب منتشر شد و به تازگی به چاپ پنجم هم رسیده است. «برج قحطی» عنوان کتاب دیگری است که هادی حکیمیان، پیش از «باغ خرمالو» منتشر کرده بود که آن اثر هم مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

مؤسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب «باغ خرمالو» نوشته هادی حکیمیان را در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گشتی در تاریخ با گذر از باغ خرمالو
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.