موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

کتاب «قاف» شهرستان ادب به چاپ نهم رسید

13 دی 1397 22:44 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 6 رای
کتاب «قاف» شهرستان ادب به چاپ نهم رسید

شهرستان ادب: کتاب قاف، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر با ویرایش یاسین حجازی در سال 1394 از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده بود که چاپ نخست این کتاب، در کمتر از 10 روز به چاپ دوم رسیده بود. حال، این کتاب 1162 صفحه ای، به چاپ  نهم رسیده است.

بسیاری از منتقدین، اثر حجازی را یک نوع «کولاژ» موفق می‌دانند که با استفاده از تصویرها، پاره‌ای از یک نامه یا گفت و شنود‌ها و کنار هم قرار دادن آنها، داستان را نگاشته است. هرکدام از خرده داستان‌ها تکه‌ای از یک «کولاژ» است که از چیدن و کنار هم گذاشتنشان مى‌توان اصل واقعه را فهمید و یکپارچه کولاژ را دید. کتاب‌هایی که منابع اینچنین اثری بوده‌اند آنچنان درگیر اسناد و توضیح و تحلیل بوده‌اند که به مخاطب عمومی اجازه نمی‌دادند ماجرا را به خوبی دریافت کند. حالا «قاف» این برداشت را هنرمندانه آسان کرده است.

کتابی که آماده سازی آن 3 سال طول کشیده است، از زمان چاپ اول بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. نوبت های متعدد چاپ این کتاب، گواهی این ادعاست.

به اذعان چندی از طراحان گرافیک که نسخه منتشر شده این کتاب را دیده‌اند. طراحی و صفحه‌بندی قاف بسیار منحصر به فرد بوده است. بسیاری از آنها طراحی و ابعاد مناسب‌ آن را جزء ویژگی‌های اصلی این کتاب می‌دانند. طراحی جلد این کتاب را  مجید زارع انجام داده است. مجید زارع، از طراحان برجسته کشور است که او را بیشتر با جلد کتاب‌های مختلفی که با سبک و سیاقی خاص طراحی کرده است، می‌شناسند. زارع حالا برای کتاب «قاف»، علاوه بر انتخاب تصویری خاص از نگاره‌های خمسه نظامی، تصویری با محتوایی عمیق را نیز مورد نظر قرار داده است و آن تصویر معراج است که به شدت هم به جهت شکلی و هم به جهت محتوایی با اثر همخوانی دارد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کتاب «قاف» شهرستان ادب به چاپ نهم رسید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.