موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نوزدهمین در اخبار نبشته است / خبر اول

زندگی‌نامه فروغ به روایت نیویورک‌تایمز

30 بهمن 1397 20:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
زندگی‌نامه فروغ به روایت نیویورک‌تایمز
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است نوزدهم / خبر اول : فصل زمستان هم فصل تولد (8 دی) و هم درگذشت (24 بهمن) فروغ فرخزاد شاعر بزرگ ایرانی است. به همین مناسبت، نیویورک‌تایمز در یکی از شماره‌های هفته گذشته خود زندگی‌نامه مفصلی از این شاعر را منتشر کرده است و به جایگاه او در شعر ایران پرداخته است. 

در ابتدای این مطلب، از قول فروغ آمده است که او شعر خود را «زنانه» نمی‌دانست: «آن‌چه مهم است انسانیت است نه زن یا مرد بودن. اگر شعر به این درجه برسد در این صورت دیگر با خالق خود پیوند ندارد بلکه وارد جهان شعر می‌شود.»

این روزنامه همچنین از قول یکی از زندگی‌نامه‌نویسان فروغ درباره میزان شهرت این شاعر آورده است: «اگر بخواهم شهرت او را با آمریکایی‌ها مقایسه کنم باید او را ستارگان سینمای این کشور یا چهره‌های مشهور حوزه موسیقی قیاس کنم چون هیچ شاعری در این‌جا نمی‌تواند به جایگاه فروغ فرخزاد برسد.»

نویسنده این مطلب سپس به بخش‌هایی از زندگی فروغ پرداخته است و از موفقیت او در ساخت فیلم «خانه سیاه است» و انتشار مجموعه‌های شعر در سال‌های پایانی عمر کوتاهش یاد کرده است و با اشاره به این‌که «فروغ همواره یک چشم را به سنت و چشم دیگرش را به آینده دوخته بود» نوشته است: «فروغ مانند شاعران نمادگرای فرانسوی، تخیل کلاسیک را در فُرم مدرن بازسرایی می‌کرد. آخرین مجموعه شعرش «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» که پس از فوت او منتشر شد، بسیار از مولانا، شاعر ایرانی قرن سیزدهم میلادی، تأثیر پذیرفته بود.» 

نیویورک تایمز در پایان گفته است: «فروغ هنگامی که پس از صرف ناهار از خانه مادرش بازمی‌گشت در یک تصادف اتومبیل درگذشت. او را در گورستان ظهیرالدوله در شمال تهران و زیر برف‌های ماه فوریه به خاک سپردند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • زندگی‌نامه فروغ به روایت نیویورک‌تایمز
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.