موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پانزدهمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

مردم برای ستون‌های فرهنگ کشورمان ارزش قائلند

02 اسفند 1397 21:29 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
مردم برای ستون‌های فرهنگ کشورمان ارزش قائلند
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است پانزدهم / خبر پنجم : یکی دو هفته پیش، در همین ستون خبری خواندیم از ابراز فروتنی محمدرضا شفیعی کدکنی در آیین بزرگداشت محمدعلی موحد. هفته گذشته نیز دوباره حاشیه‌ای تازه دامن این استاد بی‌حاشیه را گرفت که احتمالاً همه شنیده‌ایم. قصد ما در این‌جا البته نوشتن از حاشیه‌ها نیست، فقط می‌خواهیم به این بهانه یادی از بزرگان فرهنگ ایران بکنیم. ضمن این‌که ماجرایی که برای استاد شفیعی پیش آمد بار دیگر نشان داد که مردم برای ستون‌های فرهنگ کشورمان ارزش قائلند و قدر آن‌ها را می‌دانند.

خبری که موجب ناراحتی دوستداران ادبیات شد این بود: محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد برجسته دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، در اتفاقی نادر، از ورود به دانشگاه بازماند. روز سه‌شنبه یازدهم دی‌ماه، به‌رغم حضور دانشجویان در کلاس درس، کلاس به علت عدم حضور استاد تشکیل نشد. در ابتدا اعلام شد که انتظامات مانع از ورود شفیعی کدکنی به دانشگاه شده است چون کارت پرسنلی خود را همراه نداشته است.
یکی از استادان دانشگاه، که طبق روال چنین خبرهایی نامی از او در متن گزارش نیست، به خبرگزاری‌ها گفته بود: «سال‌ها قبل هم علامه همایی پس از بازنشستگی برای رفع مشکلات استادان به دانشگاه می‌آمد که یک‌بار نگهبان با او برخورد می‌کند که چرا در ساعت غیراداری وارد دانشگاه می‌شود و همین برخورد نگهبان سبب قطع ارتباط علامه همایی با دانشگاه تهران می‌شود.»

اما واقعیت ماجرای مربوط به استاد شفیعی کدکنی، چنان‌که میلاد عظیمی نوشته است، این بود که «آن دری که استاد با ماشین از آن وارد دانشگاه می‌شوند، بسته بود و اصلاً دربان و نگهبانی در آن محل حاضر نبوده که از استاد کارت مطالبه بکند یا نکند. استاد وقتی با در بسته مواجه ‌شدند، برگشتند و به خیابان انقلاب رفتند. از یک منظر این همه بازتاب به این خبر  امیدبخش است و نشان می‌دهد مردم ما چقدر خادمان فرهنگ ایران را دوست دارند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مردم برای ستون‌های فرهنگ کشورمان ارزش قائلند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.