موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
ششمین در اخبار نبشته است / خبر ششم

شاعران و نویسندگان ایرانی در اربعین حسینی

14 اسفند 1397 21:41 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
شاعران و نویسندگان ایرانی در اربعین حسینی
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است ششم / خبر ششم : هفته گذشته، مصادف بود با گرامی‌داشتِ اربعین حسینی. و برگزاری آیینِ عظیم پیاده‌روی. راه‌پیمایی بزرگی که چند سالی است به یکی از نمادهای تشیع تبدیل شده است و هر سال، با شکوهی بیشتر از سال گذشته، برگزار می‌شود. 

شاعران و نویسندگان ایرانی نیز امسال مثل پارسال، همپای مردم در این مراسم شرکت کردند و راهی کربلای معلی شدند. این کاروان با همراهی «شهرستان ادب»، سوارِ اتوبوس راهی نجف شدند تا به سیل خروشان جمعیت بپیوندند و در بزرگترین گردهمایی سالانه انسانی حضور یابند.  

شاعران ایرانی در مسیر پیاده‌روی خود در برخی موکب‌ها توقف داشتند و برای افراد حاضر شعرخوانی کردند. شب اربعین هم در شب شعری شرکت کردند که با حضور زائران حرم سیدالشهدا (ع) در هتل‌ علی‌الدور کربلا برگزار شد. شاعران عراقی هم در این برنامه شعر خواندند. 

اگر می‌خواهید از حال و هوای این کاروان باخبر شوید، پیشنهاد می‌کنیم مستند «طواریج واژه‌ها» را ببینید که هفته گذشته از تلویزیون پخش شد و به سفر سال گذشته این کاروان ادبی می‌پردازد. این فیلم را می‌توانید با جستجوی عنوانش در اینترنت، تماشا کنید. کلمه «طواریج» یا «طویریج» در این مستند، از نام روستا و قبیله‌ای در نزدیکی کربلا گرفته شده است. ظاهراً اهالی این روستا در زمان امام حسین (ع) و در واقعه کربلا می‌خواسته‌اند به یاری فرزند رسول خدا بروند، اما به موقع نرسیده‌اند و از آن سال به بعد، دیگر شیعیان عراق هم به آن روستا -که حالا یک شهرستان به نام «الهندیه» شده است - می‌روند و از آنجا تا کربلا را می‌دوند تا با این شیوه، پشیمانی خود را نشان دهند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شاعران و نویسندگان ایرانی در اربعین حسینی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.