موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با استقبال فراوان خوانندگان، هشت ماه پس از نخستین انتشار

«پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور به چاپ دوم رسید

14 آبان 1398 18:57 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
«پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور به چاپ دوم رسید

شهرستان ادب: کتاب «پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور که در مجموعه کتاب‌های «مدرسه رمان» انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است، با اقبال مخاطبان مواجه شد و به چاپ دوم رسید.

«پس از بیست سال» رمان تاریخی مذهبی با محوریت جریانات به خلافت رسیدن امام علی (ع) تا قیام عاشوراست. بستر روایت این داستان اتفاقات جنگ صفین است. سلمان کدیور درباره دلیل انتخاب این حادثه توضیح داده است: «برایم مهم بود بر واقعه‌ای تمرکز کنم که محل تضارب تمامی جریان‌های فکری زمان خود باشد؛ صفین چنین حالتی دارد. مهمترین نقطه‌ای از تاریخ است که دو نوع قرائت از اسلام با هم درگیر می‌شوند.»

ابوذر و عدالت‌خواهی این شخصیت تاریخی نقشی کلیدی در این رمان دارد. اما شخصیت اصلی داستان با نام سلیم بن هشام، زاده ذهن نویسنده است. او در جوار معاویه زندگی می‌کند اما کنجکاو عدالت‌خواهی ابوذر می‌شود. تعلیق در رمان پس از بیست سال، از عناصر مهم جذابیت آن است که باعث می‌شود خواننده به رغم آگاهی از پایان قصه، همچنان به مطالعه آن راغب بماند. کدیور درباره ویژگی‌های ادبی این کتاب می‌گوید: «رمان پس از بیست سال برداشت من از تاریخ امیرالمؤمنین و شخصیت‌ها و جریان‌های فکری ماجرای صفین است. بنابراین یک کتاب تاریخی صرف نیست، بستر کار تاریخی است اما این اثر یک رمان و کتاب ادبی است.»

این کتاب حجیم اما خوش‌خوان همچنین برگزیده هفدهمین دوره جایزه قلم زرین در بخش رمان بزرگسال شده است. «پس از بیست سال» نخستین رمان سلمان کدیور است. او چهار سال صرف نگارش این اثر کرده است.

چاپ دوم این کتاب که ۷۶۰ صفحه دارد با قیمت ۹۵ هزار تومان به بازار عرضه شده است. علاقمندان می‌توانند «پس از بیست سال» را علاوه بر فروشگاه‌های معتبر از فروشگاه اینترنتی ادب‌بوک نیز تهیه کنند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور به چاپ دوم رسید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: