موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
افتخاری دیگر در کارنامۀ شهرستان ادب

تجلیل از رخصت | در شانزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر

05 اسفند 1400 12:42 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
تجلیل از رخصت | در شانزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر

شهرستان ادب: در شانزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی، از کتاب «رخصت» تجلیل شد و حاج علی انسانی، شاعر و مدّاح نام‌آشنای کشور، نشان درجۀ یک هنری دریافت کرد.

 

«رخصت» مجموعۀ اشعار حاج علی انسانی در حوزۀ ورزش‌های زورخانه‌ای، به عنوان برگزیدۀ ویژۀ جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر، مورد تجلیل قرار گرفت. این مجموعه به تبیین مرامنامۀ ورزش زورخانه‌ای و آداب و رسوم پهلوانی اختصاص دارد.

هم‌چنین حاج علی انسانی، به واسطۀ تلاش بی‌وقفه و مجموعۀ فعّالیت‌های خود در حوزۀ شعر، نشانۀ درجۀ یک هنری دریافت کرد. استاد انسانی که از محضر بزرگانی چون مرحوم خوشدل تهرانی، مهرداد اوستا و دیگر بزرگان و اساتید شعر معاصر بهره‌مند شده، بارها در خلال صحبت‌های خود، چه به شکل شفاهی و چه به شکل مکتوب، اهمّیت ورزش‌های زورخانه‌ای را یادآور شده و یکی از رسالت‌های خود را تلاش برای از میان نرفتن باورها و ارزش‌های این ورزش -که ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد- دانسته است. از آن جمله، در مقدّمۀ کتاب رخصت که توسّط نشر شهرستان ادب به چاپ رسیده، چنین می‌خوانیم:

«سروده‌های این مجموعه در حول و خوش محیط باصفای زورخانه و پیام‌های هر رشته، از درب کوتاه و دایره‌ای بودن گود و فسلفۀ سنگ، تخته‌شنا، میل، کبّاده، لنگ بستن به کمر و... به صورت سهل ممتنع و خارج از آرایه‌های شعری و صنایع آن سروده شده است تا غامض نباشد و در مفهوم و پیام آن، دچار مشکل نشوند.»

شهرستان ادب این موفّقیت را به شاعر محترم کتاب «رخصت»، حاج علی انسانی، تبریک گفته، دوام موفّقیت‌های این پیشکسوت ادبیات را آرزومند است.

یادآور می‌شود که مجموعۀ «از پنجرۀ آپارتمان» اثر محمّدرضا سلیمی سفتجانی نیز در بخش «شعر کلاسیک» شانزدهمین جشنوارۀ شعر فجر نامزد دریافت جایزه بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • تجلیل از رخصت | در شانزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.