موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
این خبر به‌روزسانی می‌شود...

اخبار انتشارات شهرستان ادب | نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

20 اردیبهشت 1401 13:01 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
اخبار انتشارات شهرستان ادب | نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

شهرستان ادب: به مناسبت برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مطلب حاضر که دائم به‌روز می‌شود، به پوشش خبرهای مرتبط با کتاب و بویژه انتشارات شهرستان ادب خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1401، پس از چند دوره وقفه و برگزاری به شکل مجازی، امسال و فروکش کردن بیماری کرونا، باری دیگر به شکل حضوری برگزار می‌شود. البتّه بنا بر آن است که به منظور سهولت برخورداری همۀ اقشار جامعه در نقاط دور و نزدیک نسبت به پایتخت، همچنان نمایشگاه به شکل مجازی نیز برقرار باشد.

انتشارات پرافتخار شهرستان ادب نیز همچون دوره‌های گذشته، با تمامی قوای خود و با موضوعات شعر و داستان، در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. شهرستان ادب امسال با حدود 200 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر خواهد بود.

 

نشانی ما در نمایشگاه:

همان‌طور که گفته شد علاوه بر امکان خرید از نمایشگاه مجازی کتاب، امکان خرید حضوری از 21 تا 31 اردیبهشت ماه نیز در این دوره از نمایشگاه فراهم شده است:. نشانی ما:

مصلّی امام خمینی، راهرو 15، غرفۀ 14، انتشارات شهرستان ادب

 

تازه‌های نشر شهرستان ادب:

در سال گذشته، نشر شهرستان ادب، کتاب‌های متعدّدی را روانۀ بازار کرد که در این نمایشگاه کتاب، در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت. برخی از کتاب‌های تازۀ نشر در سال گذشته عبارتند از:

کارخانۀ اسلحه‌سازی داوود داله، متولّد زمستان، صور سکوت، کورمار، دیوان غزلیات بیدل، طف‌نامه، رانندۀ رئیس‌جمهور، خزان و خاکستر، سیمرغ را با قاف می‌نویسم، هنوز باران است، دوراهی، دقایق، 1375، پیراهن آبی، طیران، مرتد، ناگزیر، عصرهای آبان، هشت رود، مجلّد 4 و 5 از رمان چندجلدی ایرانشهر، ریگ‌جن و تا کی اسیر قلّاب.

دو اثر «غمسوزی» و «آن زن مرا صدا کرد» نیز از آثار جدید برآمده از دوره‌های مدرسۀ رمان هستند که به نمایشگاه کتاب امسال رسیده‌اند.

 

برنامه‌های ویژۀ دورۀ نمایشگاه:

بنا بر آن است که نویسندگان و شاعران مرتبط با نشر شهرستان ادب، در ساعات خاصی از ایّام نمایشگاه در غرفۀ انتشارات حضور پیدا کنند تا علاقه‌مندان بتوانند ضمن تجدید دیدار، کتاب را با تخفیف ویژه و امضای نویسنده تهیه کنند. شما می‌توانید با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی مرتبط با مؤسّسه و نشر شهرستان ادب، از ساعت و روز حضور نویسندگان و شاعران در غرفه باخبر شوید.

 

یادداشت‌های مرتبط با آثار نشر شهرستان ادب:

برای بسیاری از کتاب‌های مذکور در سایت شهرستان ادب، مطالبی تحت عنوان یادداشت و معرّفی نوشته شده و قابل دسترسی است. علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مطالعۀ این یادداشت‌ها، با آگاهی بیشتری نسبت به تهیۀ این آثار اقدام نمایند. پیوندهای برخی از این یادداشت‌ها به عنوان نمونه در ادامه می‌آید:

شعر از زبان نویسنده | دربارۀ کتاب «سلول آزادی» سرودۀ هادی خورشاهیان

تلاشی مذبوحانه برای به یاد آوردن | دربارۀ کتاب «ریگ‌جن» اثر مهدی زارع

پیش به سوی اصلاح | نقدی بر کتاب «رانندۀ رئیس‌جمهور» از سلمان کدیور

مرگ‌آگاهی شاعرانه | مواجهه با مفهوم مرگ در مجموعه شعر «طیران»

جهان کاروان‌ها | دربارۀ رمان «صور سکوت» اثر محمّدقائم خانی

کهن‌گرایی مطلوب، نوگرایی مضمون‌محور | بررسی اجمالی کتاب «مرتد» از مهدی جهاندار


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اخبار انتشارات شهرستان ادب | نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.