موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با انتشار کتاب «آیت ولایت»

روایت سرگذشت شهید حسن آیت توسط محمدعلی گودینی

20 مرداد 1392 08:31 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
روایت سرگذشت شهید حسن آیت توسط محمدعلی گودینی
«آیت ولایت» عنوان کتاب تازه تالیف محمدعلی گودینی است که به سرگذشت سید حسن آیت، از مبارزان انقلابی و شهیدان ترور می‌پردازد. این کتاب برای کنگره سرداران نجف آباد تالیف شده است.-
محمدعلی گودینی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در کتابی با عنوان «آیت ولایت» به زندگی شهید «سید حسن آیت» پرداخته‌ام.

وی نگارش کتاب «آیت‌ ولایت» را سفارشی از سوی کنگره سرداران نجف‌آباد معرفی کرد و گفت: در این کنگره برای نخستین‌بار به شهید حسن آیت پرداخته می‌شود. برای تالیف این کتاب اسناد مربوط به زندگی شهید را بررسی کرده‌ام. همچنین مصاحبه‌هایی با همرزمان و دوستان دوران کودکی وی داشته‌ام.

نویسنده «تالار پذیرایی پایتخت» درباره دلیل نامگذاری کتاب تازه تالیفش به نام «آیت ولایت» تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی شهید آیت این بود که در دوره نخست مجلس خبرگان که 40 مجتهد حضور داشتند، او با وجود روحانی نبودن، بر اصل ولایت فقیه تاکید کرد. به همین دلیل نام کتاب را «آیت‌ ولایت» انتخاب شد.

وی درباره دیگر ویژگی‌های شهید آیت توضیح داد: افشاگری‌های او علیه ملی‌گرا‌ها، منافقان و نیز قانونی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقدامات ارزشمندی بود که از سوی شهید آیت انجام گرفت و سبب ترور وی از سوی منافقان شد.

گودینی درباره نحوه نگارش کتاب اظهار کرد: «آیت ولایت» را در قالب زندگینامه نوشتم و فصل‌بندی آن به صورت تاریخی است که در 300 صفحه به مسوولان برگزاری کنگره سرداران ارایه شد.

این نویسنده حوزه انقلاب و دفاع مقدس در پایان گفت: کنگره سرداران نجف آباد مرداد‌ماه جاری به مناسبت سالروز شهادت حسن آیت (14 مرداد‌ماه) در شهر نجف‌آباد برگزار می‌شود.

سید حسن آیت از مبارزان انقلابی بود که در مجلس خبرگان قانون اساسی نقش کلیدی در ارایه و الحاق اصل ولایت فقیه به قانون اساسی را ایفا کرد. وی ساعت 8 صبح  چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۶۰ (پنج هفته پس از واقعه هفتم تیر) مقابل منزلش، از سوی منافقان با شلیک ۶۰ گلوله به شهادت رسید.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روایت سرگذشت شهید حسن آیت توسط محمدعلی گودینی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.