موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
علی رضا قزوه در بزرگداشت احمد زارعی:

احمد زارعی در شکل گیری کنگره‌های شعر جنگ تاثیر شگفتی داشت

22 دی 1392 11:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.2 با 5 رای
 احمد زارعی در شکل گیری کنگره‌های شعر جنگ تاثیر شگفتی داشت
علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان این که احمد زارعی به عنوان تاثیرگذارترین شاعر در شکل گیری کنگره های شعر جنگ تاثیر شگفتی داشت، عنوان کرد: برای نخستین کنگره شعر جنگ تحمیلی در کنار طراحی و زحماتی که کشید، استادان دانشگاه را به عرصه جنگ و مناطق عملیاتی آورد. در آن سال ها علیرضا کمره ای، رضا اسماعیلی، اسماعیل امینی، مصطفی محدثی خراسانی و خیلی ها در آن کنگره ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: این ها از صفا و صداقت و صمیمیت شهید زارعی حکایت می کند، احمد هم فرزندان خوبی داشت و هم دوستان خوبی؛ در خانواده ایشان و در بین فرزندانش شعر و ادبیات وجود دارد.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان خاطراتی از مرحوم زارعی اظهار کرد: مرحوم زارعی به سفر حج مشرف نشده بود اما سالی که من به حج رفته بودم و سفرنامه "پرستو در قاف" را نوشته بودم به یاد دارم که روزهای جنگ تحمیلی بود و خواب شهید زارعی را دیدم که می گفت من هم آمده ام به خانه خدا برای زیارت (این که می گویم شهید زارعی به این دلیل است که احساس می کنم واقعا شهید است)، یادم هست که چند ماه بعد از آن سفر به دلیل حادثه ای که برایش رخ داده بود زارعی را در بیمارستان خاتم الانبیاء دیدم، خوابم را به او گفتم و همین که گفتم اشک به چشمش آمد و این احساس را داشت که به خانه خدا مشرف شده است.

وی گفت: بار دیگر هم خواب حضرت امام (ره) را دیدم که احمد زارعی و حاج سید احمد آقا پسر ایشان هر دو با کت و شلوار سرمه ای پشت سر امام می رفتند و امام برگشتند و گقتند احمد های من کجایند و هر دو را احمد خطاب کردند. البته در عالم بیداری هم تنها دیداری که با امام خمینی (ره) داشتم همراه با احمد زارعی بود.

قزوه همچنین به دیدار احمد زارعی با قیصر امین پور و سید حسن حسینی اشاره کرد و افزود: اولین دیداری که آقای زارعی با سید حسن حسینی و قیصر امین پور داشت واسطه اش من بودم و شب که به ساختمان شهید امانی برگشتیم احمد زارعی خیلی از این دیدار خوشحال بود و سید حسن حسینی شیفته زارعی شده بود و قیصر امین پور هم از این دیدار خوشحال بود، من جمله ای دارم که از مرحوم زارعی در ذهنم هست و همیشه دوستانم که میخواهند اشعار تازه شان را برایم بخوانند می گویم و آن هم این است که : «آخ جون، کی تا حالا ست که شعر ضعیف نشنیده ام!»

وی همچنین با اشاره به حضور سهیل محمودی و ساعد باقری در این مراسم گفت: اتفاقا دیشب خواب سهیل محمودی را می دیدم که با هم در جمعی ادبی بودیم و این خواب برایم عجیب بود. حالا می بینیم که شهید زارعی واسطه دوستی ها خواهد بود.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  •  احمد زارعی در شکل گیری کنگره‌های شعر جنگ تاثیر شگفتی داشت
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.