موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
حلقه داستان شهرستان ادب در سبزوار

«حلقه داستانی کویر» محفلی صمیمی برای نویسندگان سبزواری

31 تیر 1393 21:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
«حلقه داستانی کویر» محفلی صمیمی برای نویسندگان سبزواری

حلقه داستانی کویر شهرستان ادب، نام یک انجمن داستانی است که این هفته‌ها در کتابخانه حاج ملاهادی برگزار می‌شود. این حلقه، با حمایت کتابخانه و همینطور مؤسسه شهرستان ادب در حال برگزاری است.

حمید ابارشی دبیر این انجمن درباره فعالیت‌های این حلقه گفت: هدف اصلی از تشکیل این حلقه، نشر آثار هنرمندان سبزواری به خصوص هنرمندان جوان است. به هر حال مقصود از خلق آثار ادبی خوانده شدن آن‌هاست و این امر میسر نیست، مگر با نشر و توزیع قانونی این آثار. حلقه داستانی کویر با همکاری مؤسسه شهرستان ادب، به عنوان یک ناشر معتبر در سطح کشور، با هدف جمع‌آوری و انتشار آثار منتخب و نویسندگانی آموزش دیده و با استعداد تشکیل شده است.


وی با اشاره به اهداف جانبی این حلقه گفت: علاوه بر این هدف، که به عنوان یک رویکرد طولانی مدت برای انجمن تعریف شده است، اثرات جانبی دیگری هم مد نظر انجمن هست. از جمله: ایجاد جو صمیمی و سالم، بدون حاشیه و وابستگی سیاسی‌ـ‌اجتماعی و خالی از اطوارهای روشنفکری، کشف، پرورش و معرفی استعدادهای جوان در سبزوار و شهرستان‌ها و بخش‌های اطراف و برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های داستانی به صورت منطقه‌ای و ملی.

وی افزود: «برای داشتن هنرمندان بزرگ باید افق نگاه درست و دقیقی از آینده داشته باشیم. اینکه فقط با یک مشت شعار و چند جمله زیبا دور هم بنشینیم و سال‌های سال آثارمان را فقط برای هم دیگر بخوانیم، ما را به جایی نمی‌رساند. بلکه می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و آموزش تدریجی، آثار خوبی را که ارزش چاپ دارند آماده کرد و سپس با انتشار آن در سطح کشور، باعث دیده شدن هنرمندان سبزواری و آثار ارزشمند آن‌ها شد.»

حمید ابارشی درباره شیوه برگزاری جلسات گفت: این جلسه سه‌شنبه هر هفته، در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری، ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و حضور همه علاقه‌مندان در آن آزاد خواهد بود. جلسه شامل چند بخش از جمله: آموزش، داستان‌خوانی، نقد، بداهه نویسی (با رویکرد مهارت‌آموزی) و معرفی کتاب است. تا کنون هم ۱۶ جلسه از این حلقه برگزار شده که با وجود آن که هیچ تبلیغی صورت نگرفته، استقبال مناسب بوده است. البته هدف انجمن، افزایش کیفیت نویسنده‌ها و آثار آن‌هاست، نه صرفاً افزایش کمیت شرکت‌کنندگان.

وی با اشاره به وبلاگ انجمن گفت: داستان‌ها در وبلاگ انجمن به آدرس: dastanesabzevar.blogfa.com درج می‌شود و پس مطالعه آن‌ها توسط اعضا، سپس در جلسات هفتگی مورد تحلیل و نقد قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تشکر از همکاری صمیمانه پرسنل کتابخانه حاج ملاهادی گفت: هم اداره مرکزی کتابخانه‌های عمومی سبزوار و هم مؤسسه شهرستان ادب همکاری صمیمانه‌ای با انجمن داشته‌اند، در ضمن برگزارکنندگان جلسه، افراد خاصی نیستند و با ورود علاقه‌مندان به جلسات، امکان تغییرات منطقی در روند برگزاری جلسات با توجه به پیشنهادهای مناسب خواهد بود.

 

سلام سربدار

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «حلقه داستانی کویر» محفلی صمیمی برای نویسندگان سبزواری
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.