موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

دکتر سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد از «شهرستان ادب» بازدید کرد

02 دی 1394 11:44 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
دکتر سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد از «شهرستان ادب» بازدید کرد

شهرستان ادب: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه، به دعوت «شهرستان ادب» از این موسسه فرهنگی هنری بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های مختلف آن در حوزه‌های ادبی فرهنگی آشنا شد.

همزمان با آخرین روز پاییز، دکتر سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی مهمان شهرستان ادب شد. در این بازدید که از ساعت 10 صبح آغاز شد، معاون فرهنگی ارشاد از ساعت 10 صبح با حضور در موسسه از گروه‌های شعر، داستان، شعر، پژوهش، انتشارات و روابط عمومی بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار علی‌محمد مؤدب، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» افق‌های پیش روی موسسه را برای معاون امور فرهنگی ارشاد شرح داد. پس از آن مدیر گروه‌های بخش‌های مختلف موسسه، گزارشی از کارهای انجام‌شده، برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای دکتر صالحی ارائه دادند. علی داوودی، مدیر انتشارات شهرستان ادب، گزارش مفصلی از کتاب‌های منتشره در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی و نیز آماده‌سازی بیست عنوان کتاب برای عرضه به بازار نشر ارائه کرد.

سپس علی‌اصغر عزتی‌پاک، مدیر «مدرسه رمان»، از تجربه دو دوره برگزاری آموزش رمان‌نویسی و فرایند تولید رمان در این مدرسه گفت و درباره شکل‌گیری کتاب «قاف» توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه، میلاد عرفان‌پور، مدیر گروه شعر، گزارش مشروحی از اردوهای سالانه «آفتاب‌گردان‌ها» ارائه داد و به پرسش‌های دکتر صالحی در زمینه استعدادیابی از شاعران جوانِ سراسر کشور پاسخ گفت. دکتر باقری، از گروه پژوهش نیز با اشاره به عدم نگارش تاریخ شفاهی فرهنگ، هنر و ادبیات انقلاب اسلامی، پیگیری این پروژه  را بدون حمایت نهادهای حاکمیتی مانند وزارت ارشاد به دلیل هزینه‌های بسیار سنگین در حوزه مصاحبه، چاپ و نشر ناممکن دانست.

در ادامه این دیدار، دکتر صالحی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در موسسه «شهرستان ادب»، راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد را تشریح کرد. معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: «امیدوارم موسسه‌های فرهنگی هنری علی رغم سلایق مختلف، ذیل خیمه عمومی انقلاب به تولید آثار ماندگار بپردازند، و با گفتگو بر اساس مبانی خویش باعث تقویت فرهنگ و ادبیات کشور شوند.» دکتر صالحی در پایان برای موسسه شهرستان ادب «در مسیر استعدادیابی و کشف ستاره‌ها در فرایندهای آموزشی» آرزوی موفقیت کرد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دکتر سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد از «شهرستان ادب» بازدید کرد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.