موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در شب شعر و همایش ادبی «صحنه خالی نیست»

از دستخون در کاشمر رونمایی شد

25 خرداد 1395 15:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 3 رای
از دستخون در کاشمر رونمایی شد

شب شعر و همایش ادبی «صحنه خالی نیست» عصر سه‌شنبه، یازدهم خرداد‌‌‌‌‌ماه با محوریت رونمایی از کتاب ارزشمند «دست خون» به همت انجمن تاک شهرستان ادب، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دانشگاه پیام نور کاشمر با اجرای شاعر توانمند سعید تاج محمدی با حضور میهمانان برجسته همچون علی‌محمد مؤدب، دکتر سید وحید سمنانی، ابوالطالب مظفری، دکتر سیدنادر احمدی و راضیه رجایی برگزار شد.

از جمله برنامه های این همایش می توان به شعرخوانی شاعران برجسته ی کشوری و استانی، رونمایی کتاب دست خون سروده ی علی محمد مؤدب ، معرفی نرم افزار سرداران شهید و تجلیل از شاعران انقلابی شهرستان، همچنین اکران فیلم سینمایی هنگامه با موضوع مدافعان حرم اشاره کرد.

در این مراسم محسن خیابانی، ابوالفضل عصمت پرست، هدیه طباطبایی، زهرا علیپور، ریحانه کاردانی، راضیه رجایی، حجت الله نبوی ثالث، سید ابوالفضل مبارز، هادی محمدعلی‌پور و زهرا شرفی اشعار خود را قرائت نمودند.

استاد ابوطالب مظفری در خصوص کتاب دست خون گفت: این منظومه نماد ادبیات متعهد و حسن سلیقه ی شاعر است. نوع نگاه شاعر به پدیده ها بسیار متمایز است و شاعرانگی در کلمات، رفتار و اخلاق شاعر متجلی است.

دکتر سید نادر احمدی کتاب دست خون را منظومه‌ای محتوایی در قالب چهارپاره توصیف کرد که از لحاظ زنده کردن دوباره منظومه‌سرایی نیز تجربه ارزشمندی محسوب می شود. شیوه‌ی ورود به موضوع و مقدمه‌چینی زیبای اثر، نشان‌دهنده دقت شاعر در ظرافت‌های گذشته شعر و ادب فارسی است که تجربه نابی را در این قالب رقم زده است.

دکتر سید وحید سمنانی مصحح دیوان اهلی ترشیزی، عنوان کرد: دست خون، علاوه بر رعایت تکنیک ها، زبان و صنعت شاعری، یک ویژگی مهم دارد و آن حضور شاعر در شعرهایش است . بعد از انقلاب اسلامی به ندرت شاهد آثاری بوده ایم که شاعر به صورت سیال در اشعار خودش ظهور و بروز داشته باشد. حال آنکه می بینیم جنگ نوشته های علی‌محمد مؤدب از بهترین نمونه‌های شعر جنگ است و مخاطب به راحتی با حس درونی شاعر ارتباط برقرار می‌کند.

سپس کلیپی از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در خصوص لزوم بهره گیری صحیح شاعران از نعمت شاعری به نمایش درآمد و بعد از اتمام کلیپ، از کتاب ارزشمند دست خون رونمایی گردید.

استاد علی محمد مؤدب، شاعر منظومه دست خون و مدیر موسسه شهرستان ادب، پس از مراسم رونمایی در جمع حاضران بیان کرد: با وجود اینکه کاشمر از لحاظ جغرافیایی شهر کوچکی است اما جوانان متعهد، دانشمند و با ادبی دارد که با جدیت کار می کنند. پایگاههای اصلی فرهنگی ما همین شهرها و روستاهای کوچک هستند که باید اصالت خود را حفظ کنند.

از یاد برده ام

از یاد برده ای

از یاد برده است

از یاد برده ایم

که از یاد رفته ایم

(علی‌محمد مؤدب)      

 




کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • از دستخون در کاشمر رونمایی شد
  • از دستخون در کاشمر رونمایی شد
  • از دستخون در کاشمر رونمایی شد
  • از دستخون در کاشمر رونمایی شد
  • از دستخون در کاشمر رونمایی شد
  • از دستخون در کاشمر رونمایی شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.