موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پروندۀ شهرستان ادب برای احمد عزیزی

روایت علی‌محمد مودب از احمد عزیزی ‌

17 اسفند 1395 11:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
روایت علی‌محمد مودب از احمد عزیزی ‌

شهرستان ادب به نقل از خبرآنلاین : عصر روز دوشنبه 16 اسفند احمد عزیزی شاعر معاصر و پیشگام در حوزه ادبیات و شعر انقلاب پس از تحمل دوره ای بیماری در سن 58 سالگی درگذشت.

سبک شعری عزیزی منحصر به فرد بود و شیوه بیانی که او در آثارش استفاده می کرد، متمایز کننده او از سایر شاعران بود.

علی‌محمد مودب، شاعر، احمد عزیزی را یکی از مهم‌ترین شاعران انقلاب می‌داند و به «خبرآنلاین» می‌گوید: «به نظرم اهمیت ایشان در این بود که شعر عدالت‌خواه را با زیبایی گره می‌زد، یا به تعبیر بهتر تجربه عدالت‌خواهی و زیبایی شناسانه را باهم پیش می‌برد. با ظهور انقلاب جریان‌های سنت‌گرای ادبی قوت گرفتند، اما چهره جدیدی چون احمد عزیزی با سبک و شیوه خاص خود در عرصه زیبایی شناسی ادبیات ظهور کرد و از این نظر یکی از بهترین شاعران معاصر کشورمان شد.»

او اضافه می‌کند: «احمد عزیزی خلاقیت بسیار زیادی داشت و جهان پر از تصویر و کنش او سرمشق فعالیت جوانان شاعر و آیندگان این حوزه است. پیشنهادهای زیادی در کارهای ایشان برای تصویر و شعر وجود دارد و باعث می‎شود تا جریان انقلاب معاشرت با تصاویر و فضای نو را به خاطر غلظت فضا از دست ندهد.»

مودب درخصوص مهم‌ترین ویژگی شخصیت عزیزی توضیح می‌دهد: «او همیشه غرق در شعر بود و شعر برایش خیلی جنبه جدی داشت و به نحوی می‌توان گفت که دنیایش با شعر گره خورده بود، حتی زمانی که آثار مکتوب دیگری را خلق می‌کرد بازهم به شعر نزدیک بود.»

این شاعر درهمین باره ادامه می‌دهد: «او دنیای خاصی داشت و افکارش همانند انسان‌های معمولی نبود. همیشه غرق در ادراک و تجربه خود از دنیای پیرامونش بود و گفت‌وگوهایش هم مربوط به همان فضا بود. در واقع در دنیایی زندگی می‌کرد و از آن جدا نمی‌شد. کار ادبی برای احمد عزیزی با لذت‌گره خورده بود و این به خاطر جدی بودن جنبه شعری تجربه‌ او بود، این مسئله باعث می شد تا زمانی که فضای اجتماعی خیلی جدی است، او بتواند لطافت شعری را حفظ کند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روایت علی‌محمد مودب از احمد عزیزی ‌
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.