موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور مؤلفان و مدیرعامل و مدیر بخش داستان و رمان موسسۀ شهرستان ادب

دو کتاب جدید «قرار مهنا» و «ابدی» در نمایشگاه کتاب رونمایی شدند

18 اردیبهشت 1397 19:28 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
دو کتاب جدید «قرار مهنا» و «ابدی» در نمایشگاه کتاب رونمایی شدند

شهرستان ادب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، از دو اثر جدید انتشارات شهرستان ادب به نام‌های «ابدی» نوشتۀ مهدی صفری و «قرار مهنا» نوشتۀ مهدی کفاش در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با حضور علی‌محمد مودب، مدیرعامل موسسۀ شهرستان ادب و علی‌اصغر عزتی پاک، مدیر بخش داستان و رمان موسسۀ شهرستان ادب رونمایی شد.

علی‌محمد مودب، شاعر و مدیرعامل موسسۀ شهرستان ادب گفت: «در دهۀ اخیر اتفاقاتی در منطقه روی داده که امنیت کشور ما را تهدید می‌کند و احترام و حق حیات از مردم گرفته شده است. بخشی از مردم ما به عنوان مدافعان حرم وارد میدان‌های نبرد شده‌اند و در حال مهار این نیروهای خطرناک هستند.»

وی ادامه داد: «تولید محتوای ما دربارۀ این بحران کافی نیست. ادبیات که مجموعه‌ای از فرهنگ، هنر و رسانه است، باید با سرمایۀ میراث فکری و ادبی، شرایط زمانه را بفهمد و دربارۀ آن سخن بگوید. خوشبختانه رمان‌های «ابدی» و «قرار مهنا» به سراغ این موضوع مهم رفتند که هویت و هستی ما را تهدید می‌کند. امیدواریم به آن دسته از مردم که هنوز متوجه اهمیت این موضوع نشده‌اند و باعث آزار برخی خانواده‌های مدافعان حرم هستند، آگاهی بخشد؛ چون این دو کتاب بسیار قوی و محکم وارد میدان شده‌اند.»

علی‌اصغر عزتی پاک، نویسنده، مدیر بخش داستان و رمان موسسۀ شهرستان ادب و مدیر مدرسۀ رمان این موسسه گفت: «ادبیات ما قبل از کتاب «عطر عربی»، بسیار سر به زیر بوده و خود را در محدودیت‌های مرزی و جغرافیایی قراره داده بود. اما این دو کتاب جدید ادامه‌دهندۀ راه عطر عربی هستند و به خارج از مرزهای کشور سفر کرده‌اند و این می‌تواند یک شروع بسیار خوب باشد. این رمان‌ها با بیان جزئیات و ایجاد درگیری عاطفی، باعث همراه شدن خواننده با داستان می‌شوند.»

وی افزود: «وظیفۀ ما نویسندگان است که با نوشتن دربارۀ اتفاقات پیش‌آمده در منطقه و ایثارهای صورت‌گرفته، دین خود را به خانواده‌های مدافعان حرم ادا کنیم.»

مهدی کفاش، نویسندۀ رمان «قرار مهنا» گفت: «هشت سالی است گروه تکفیری داعش اعلام وجود کرده و کشور ما را هم جز دشمنان خود می‌داند و بارها ما را تهدید به نابودی کرده است. متاسفانه در این باره کشورهای اروپایی زودتر از ما به میدان آمدند و کتاب «ده روز با داعش» را منتشر کردند. اما رمان «قرار مهنا» نیز به میدان آمده و با تحقیقات صورت‌گرفته در بستر اتفاقات سوریه و دفاع مقدس، سعی شده با بیان جزئیات به باورپذیری بیشتر داستان کمک کند.»

وی ادامه داد: «نوشتن این رمان از سال ۹۵ شروع شده و بعد از یک بار بازنویسی و تحقیقات میدانی صورت‌گرفته در ایران و عراق، توسط انتشارات شهرستان ادب امسال به نمایشگاه کتاب تهران آمد.»

مهدی صفری، نویسندۀ رمان «ابدی» و عضو مدرسۀ رمان، ضمن عرض تشکر از زحمات آقای شهسواری گفت: «تحقیقات انجام‌شده و مصاحبه‌های تخصصی با خانواده‌های مدافعان حرم نزدیک به دو سال به طول انجامید و امید است خوانندگان از آن استقبال کنند.»

مدرسۀ رمان به همراهی موسسۀ شهرستان ادب و با یاری و کمک فکری نویسندگان برجستۀ کشور در شهریور سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. هدف از را‌ه‌اندازی این مدرسه آشنایی و آموزش نویسندگان جوان با اصول داستان‌نویسی تحت نظر اساتید صاحب‌نظر است. این مدرسه امسال با پنج عنوان جدید به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دو کتاب جدید «قرار مهنا» و «ابدی» در نمایشگاه کتاب رونمایی شدند
  • دو کتاب جدید «قرار مهنا» و «ابدی» در نمایشگاه کتاب رونمایی شدند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.