موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
ابتکار تازه شهرستان ادب در آموزش شعر

اردوی تخصصی شعر «هیئت» در مشهدالرضا برگزار می‌شود

05 شهریور 1397 16:30 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
اردوی تخصصی شعر «هیئت» در مشهدالرضا برگزار می‌شود

شهرستان ادب: نخستین اردوی تخصصی «آفتاب‌گردان‌ها»، با موضوع «شعر هیئت»، با هدف افزایش مهارت و شناخت شاعران جوان انقلاب، از ششم تا نهم شهریورماه 1397 در مشهد مقدس، به ابتکار شهرستان ادب و با همکاری آستان قدس رضوی (ع) برگزار می‌شود. 

در اردوی اول، صد و سی شاعر جوان از استان‌های مختلف کشور، از میان اعضای ادوار آفتاب‌گردان‌ها، که سابقه سرودن شعر هیئت داشته‌اند، از سوی دفتر شعر موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» برای حضور در این کلاس‌ها برگزیده شده‌اند.

در این دوره کوتاه که بر فن نوحه‌سرایی و نیز شناخت هیئت و مقتضیات آن تمرکز دارد، شاعران و مدیحه‌سرایان سرشناس کشوری، طی کارگاه‌های متنوع، تجربه‌ها و دانسته‌های خود را در اختیار آن دسته از جوانانی قرار می‌دهند که علاقمندند در حوزه سرایش شعر مذهبی و ذکر اهل‌بیت، طبع خود را بیازمایند. بدین منظور، موضوعات مختلفی از موسیقی و زبان شعر هیئت تا تاریخچه این گونه شعری، به صورت فشرده اما همه‌جانبه در این کارگاه‌های نظری و کلاس‌ها طرح خواهند شد.

اردوهای تخصصی و موضوعی، جدیدترین ابتکار آموزشی دفتر شعر شهرستان ادب برای تعامل با شاعران ادوار آفتابگردان‌هاست که با هدف مهارت‌افزایی اعضای ادوار آفتابگردان‌ها و ادامه تعامل با این جوانان برگزار می‌شود.

گفتنی است دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه، از 1389، برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اردوی تخصصی شعر «هیئت» در مشهدالرضا برگزار می‌شود
  • اردوی تخصصی شعر «هیئت» در مشهدالرضا برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.