موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
همزمان با فصل زمستان:

بازگشایی «پروندۀ برفیه» در سایت شهرستان ادب

16 دی 1397 17:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 6 رای
بازگشایی «پروندۀ برفیه» در سایت شهرستان ادب

شهرستان ادب:‌ فصل زمستان، مانند تمام سوژه‌های دیگر طبیعت، از گذشته مورد توجه شاعران و نویسندگان بوده است؛ در ادبیات فارسی ما هم توصیف‌های زیبا و جان‌داری از سوز و سرمای برف وجود دارد که شاید مخاطب موقع خوانش آن‌ها سوز سرمای برف را بر صورت خود حس کند. در ادبیات کهن ما، برف درعین حال که به خاطر سرمایش ناپسند بوده، به سبب رنگ سپید و هویت پاک و پاک‌کننده‌اش، نمادی از زیبایی، خلوص و پاکی بوده است.

به همین مناسبت و با شروع فصل زمستان و چند بارش زیبای برف در شهرهایمان، پرونده‌ی شعر و داستان «برفیه» در سایت شهرستان ادب افتتاح شد. این پرونده در دو بخش شعر و داستان شروع به کار کرده است که تابه‌حال اشعاری برفی از کمال‌الدین اسماعیل، پروین اعتصامی، احمد شاملو، سیدحسن مبارز و داستانی زمستانی از زویا پیرزاد و... در آن منتشر شده است. در این روزهای زمستان 98 نیز این پرونده با اشعار و داستان‌های تازه‌ای به‌روز خواهد شد. شما مخاطبان عزیز سایت شهرستان ادب را در این زمستان زیبا به خواندن پروندۀ برفیه شهرستان ادب دعوت می‌کنیم:

 پروندۀ برفیۀ سایت شهرستان ادب

همچنین  پیش از این در سایت شهرستان ادب پروندۀ «شعر پاییزی» و پروندۀ «بهاریه» نیز – در بخش شعر- منتشر شده بود که شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید:

پروندۀ «شعر پاییزی»

 پروندۀ «بهاریه»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • بازگشایی «پروندۀ برفیه» در سایت شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.