موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نوزدهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

جایزه کتاب سال

30 بهمن 1397 16:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
جایزه کتاب سال
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است نوزدهم / بخش دوم :امسال با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مصادف شده است و این مناسبت حال و هوای دیگری دارد. جایزه کتاب سال هم امسال به ایستگاه سی و ششم رسیده است و هفته گذشته نیز نامزدهای آن در بخش‌های مختلف اعلام شد. مدیرعامل خانه کتاب، که این جایزه را برگزار می‌کند، گفته است: «جایزه کتاب سال به عنوان یک برند در منطقه و جهان مطرح شده است و تعداد زیادی از نویسندگان خارج از کشور مشتاق هستند تا جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند.»

نیکنام حسین‌پور که نخستین دوره برگزاری این جایزه را تجربه می‌کند، آماری از دوره‌های پیشین داده است: «طی ۳۶ سال گذشته، جایزه کتاب سال ۶۳۱ برگزیده و ۹۳۰ شایسته تقدیر داشته است که از این ۶۳۱ نفر که برگزیده جایزه کتاب سال بودند، ۱۱۰ نفر که افراد شاخصی هستند درگذشته‌اند.» او هشدار داده است: «ما در حوزه ایران‌شناسی و کرسی‌های ایران‌شناسی داریم دچار فقر می‌شویم. وزارت خارجه و نهادهایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند باید این کرسی‌های ایران‌شناسی را تقویت و حفظ کنند. ما اگر این کرسی‌ها را از دست بدهیم کشورهای دیگر کرسی ایجاد می‌کنند و ما در آینده در تولید محتوا دچار فقر علمی خواهیم شد.»

مدیرعامل خانه کتاب همچنین گفته است که از امسال، دیگر به برندگان کتاب سال سکه نخواهند داد: «ما در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌بریم، بنابراین تصمیم گرفتیم کتاب سال را از سکه به سمت نقدی شدن ببریم. با توجه به این‌که ما در کشورمان با نوسان قیمت سکه مواجه هستیم و هر ساله نیز این نوسان وجود دارد به نظر می‌رسد باید به سمت نقدی شدن پیش برویم.» مبلغ جایزه نقدی، هفته آینده در روز اعلام برندگان مشخص خواهد شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جایزه کتاب سال
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.