موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هجدهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

صد سالگی نویسنده‌ای منزوی

30 بهمن 1397 20:47 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
صد سالگی نویسنده‌ای منزوی
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است هجدهم / خبر دوم : ماه ژانویه، ماهِ جروم دیوید سالینجر، خالق رمان «ناتور دشت» است: او در این ماه زاده شد و در همین ماه درگذشت. سالینجر اگر در سال 2019 زنده بود، صد سالگی خود را جشن می‌گرفت، اما در نبود او، در سراسر جهان، برنامه‌هایی به همین مناسبت به یادش برگزار کردند. حالا پسرش گفته است: «اگر سالینجر زنده بود اصلاً از این موضوع خوشحال نمی‌شد و حتماً مانع برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌شد.»
سالینجر در نیویورک زاده شده بود، شهری بزرگ و پرجمعیت. بلافاصله وقتی رمان پرفروشش «ناتور دشت» را در 1951 نوشت این شهر بزرگ را ترک گفت و راهی کورنیش شد، روستایی کوچک که در زمان مرگ سالینجر جمعیتی کمتر از دو هزار نفر داشت. مت سالینجر، فرزند او که بازیگر سینماست می‌گوید: «پدرم از جشن تولد بیزار بود، اصولا از هر نوع جشنی نفرت داشت و یقیناً از این جشن‌های صد سالگی نیز بیزار بود.» 
سالینجر که از دردسرهای رسانه‌ها و حاشیه‌سازی‌های آن‌ها آگاه بود، در یکی از معدود مصاحبه‌هایش اشاره کرده بود: «من را شخصی منزوی و عجیب و غریب نام نهاده‌اند. اما من فقط کوشیده‌ام از خودم و کارم محافظت کنم.» سالینجر در جنگ جهانی دوم شرکت داشت و صحنه‌های ترسناکی که دید، تا آخر عمر روحش را آزرد: «هرگز نمی‌توانی بوی گوشت سوخته را از یاد ببری، فرقی ندارد چند سال زندگی کنی.» با این حال، او نسبت به فضای سیاسی کشورش بی‌اعتنا نبود و در یکی از نامه‌هایش از سیاستمداران آمریکایی با عنوان «مشتی موجود نفرت‌انگیز» یاد کرده است. در 1988 نیز از ریگان و بوش چنین نام برده است: «ابلهی که رفت و ابلهی که به جایش می‌آید.»

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • صد سالگی نویسنده‌ای منزوی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.