موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هجدهمین در اخبار نبشته است / خبر سوم

جنجال تازه برای نوبل ادبیات

30 بهمن 1397 20:52 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
جنجال تازه برای نوبل ادبیات
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است هجدهم / خبر سوم : رسوایی اخلاقی و پیامدهایش در جایزه نوبل ادبیات هم‌چنان خبرساز است: هفته گذشته کاتارینا فروستنسون از فرهنگستان سوئد کنار گذاشته شد؛ این شاعر از سال 1992 عضو فرهنگستان سوئد بود و متهم است که دو بار نام برنده جایزه نوبل ادبیات را به رسانه‌ها لو داده است. این اقدام دیگری برای بازیابی اعتبار از دست رفته جایزه نوبل به شمار می‌رود. حتماً خبر دارید که در سال 2018، این جایزه برای مدت یک سال به تعویق افتاد.

خانم فروستنسون همسر ژان‌کلود آرنو است، همان مردی که با شکایت چندین زن، بالاخره به دو سال زندان محکوم شد. آرنو که اصلیتی فراسنوی دارد، پرنفوذترین شخص در گزینش برنده نوبل ادبیات قلمداد می‌شد و گفته می‌شود بارها از نفوذ خود برای انتخاب برندگان بهره گرفته است. او مرکزی فرهنگی به نام فوورم را پایه گذاشته که پاتوق اعضای فرهنگستان سوئد بود، فرهنگستانی که تنها هجده عضو دارد و آرنو را در رسانه‌ها، به دلیل همین نفوذ فراوانش، عضو نوزدهم فرهنگستان لقب داده بودند. فروتسنسون نیز مالک نیمی از این مرکز فرهنگی است.

خبر استعفای کاتارینا فروستنسون را خبرگزاری رویترز منتشر کرده است و افزوده که او همچنان ماهانه 1250 یورو تا پایان عمر دریافت خواهد کرد، اجاره آپارتمان او را نیز فرهنگستان سوئد پرداخت می‌کند. این شاعر سوئدی سال گذشته استعفا نداد و همین باعث شد تا سه عضو دیگر فرهنگستان، در اعتراض به این تصمیم، این نهاد ادبی را ترک کنند. اما حالا مشخص است که سنبه پرزور بوده است و او تاب تحمل فشارها را نداشته است


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جنجال تازه برای نوبل ادبیات
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.