موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هفدهمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

شعرخوانی شاعران آمریکایی ضد ترامپ

01 اسفند 1397 19:10 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
شعرخوانی شاعران آمریکایی ضد ترامپ
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است نوزدهم / خبر پنجم : هر هفته خبرهایی از مخالفت نویسندگان یا هنرمندان آمریکایی به سیاست‌های ترامپ می‌خوانیم که از داشتن چنین رییس‌جمهوری شرمنده‌اند. برخی از آن‌ها را در همین ستون نیز منتشر کرده‌ایم. تازه‌ترین نمونه، اما از این نظر جالب است که شب‌شعری با الهام از سروده فروغ فرخزاد و با شرکت شاعران مشهور آمریکایی بوده است. این شب‌شعر در مرکز فرهنگی «باس‌بویز اند پوئتز» برگزار شده است که از جمله مراکز فرهنگی مهم آمریکایی به شمار می‌رود، چیزی شبیه شهر کتابِ خودمان. نکته جالب دیگر آن‌که در برخی صفحات وبگاه این مرکز، نقل‌قول‌هایی از نویسندگان و اندیشمندان مشهور جهانی نوشته شده است و در یکی از صفحات نیز شعری از مولانا، شاعر ایرانی نگاشته شده است که در آمریکا شهرت فراوانی دارد. (البته این نکته ربطی به شب‌شعری که گفتیم ندارد.)
شب شعر ضد تحریم‌هایی آمریکا با عنوان «کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد» و با هدف «نشان دادن رنج‌های مردم ایران» برگزار می‌شود. در بخشی از متن اطلاع‌رسانی این رویداد فرهنگی هنری آمده است که این نشست به نوعی واکنشی است به اظهارات دونالد ترامپ که تحریم‌های اقتصادی تحمیلی جدید علیه ایران را «سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ» خوانده بود.
در این شب شعر برخی از شخصیت‌های مشهور در شعر امروز آمریکا حضور دارند که مشهورترین آن‌ها «چارلز برنشتاین» است. او 68 ساله است، و خود جنبش شعری در آمریکا به راه انداخته است. از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده است و در دانشگاه‌های پرینستون و کلمبیا شعر تدریس می‌کند. «پی‌یر ژوریس» شاعر دیگری است که در این رویداد شعر خواهد خواند. او همچنین مترجم آثار پل سلان شاعر برجسته فرانسوی است. این دو شاعر از «نیویورک» و تنی چند از شاعران برجسته دیگر آمریکایی از «واشنگتن دی سی» در این رویداد ادبی حاضر خواهند شد و روز 22 ژانویه، همزمان با سخنرانی ترامپ در کنگره، اشعارشان را در اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران قرائت خواهند کرد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شعرخوانی شاعران آمریکایی ضد ترامپ
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.