موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پانزدهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

سفر یک نویسنده مشهور به ایران

02 اسفند 1397 20:48 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
سفر یک نویسنده مشهور به ایران
در هفته گذشته یکی از نویسندگان برجسته الجزایری با نام واسینی الاعرج همراه با همسرشان مهمان کشورمان بود. او تاکنون سه بار نامزد «جایزه بین‌المللی داستان عربی» یا به قول رسانه‌ها بوکر عربی بوده است و به زبان‌های فرانسه و عربی می‌نویسد. او همچنین در دانشگاه سوربن تدریس می‌کند.

مدیر گروه مطالعات زنان پژوهشگاه علوم انسانی درباره این نویسنده توضیح داده است: «آقای الاعرج پیش از این در سال 1393 به دعوت ما در همایشی با عنوان "ادبیات معاصر الجزایر" به تهران سفر کردند. به تازگی و به دنبال تماسی که با ایشان داشتیم ابراز علاقه کردند که مطالبی درباره نسبت ادبیات و سینما برای ایرانیان ارایه کنند، مطالبی که در دانشگاه سوربن هم به تدریس آنها پرداخته‌اند. به همین منظور دعوت ما برای حضور در همایشی با عنوان "هم‌آوایی قلم و دوربین" را پذیرفتند.»

این همایش سه روزه با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و مدرسه ملی سینما در تهران برگزار می‌شود و طی آن به خوانش ایرانی از آثار واسینی الاعرج می‌پردازند. این برنامه حاصل مطالعه جمعی دانشجویان ایرانی از آثار این نویسنده و ارائه نظراتشان درباره جهان داستانی اوست. هوشنگ مرادی کرمانی، مسعود کیمیایی و چیستا یثربی نیز در جلساتی با این نویسنده حضور مشترک خواهند داشت.

الاعرج متولد 1954 در شهر تلمسان الجزایر زاده شده است. تحصیلات خود را در کشور زادگاهش و نیز در سوریه تا مقطع دکترا به پایان برد. او تا 1994 در دانشگاه الجزایر و از آن زمان در دانشگاه سوربن به تدریس ادبیات مشغول است. داستان‌های او بیشتر به مشکلات تاریخی کشورش الجزایر می‌پردازد. «خاکستر شرق» و «خانه اندلسی» از جمله رمان‌های او به شمار می‌روند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سفر یک نویسنده مشهور به ایران
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.