موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پانزدهمین در اخبار نبشته است / خبر ششم

اعلام سرانه مطالعه در کشورمان

02 اسفند 1397 21:32 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
اعلام سرانه مطالعه در کشورمان
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است پانزدهم / خبر ششم : سرانه یا میزان مطالعه یا به زبان خودمانی زمانی که فرد سالانه صرف خواندن کتاب می‌کند، عامل مهمی در شناخت جوامع مختلف است. افرادی که با کتاب مأنوسند می‌دانند که شخصِ کتاب‌خوان با کتاب‌نخوان از زمین تا آسمان فرق دارد: افرادی که مطالعه می‌کنند تمرکز بهتری دارند، دایره لغات‌شان گسترش می‌یابند، از پسِ چالش‌های زندگی بهتر برمی‌آیند، مغزشان فعال می‌ماند، روز به روز بر آگاهی‌های‌شان افزوده می‌شود و نتایج دیگری که حتما خودتان اطلاع دارید.

در عین حال، سرانه مطالعه ما ایرانی‌ها هم از جمله اسرار است، طوری که همین دو سه ماه قبل مدیرعامل خانه کتاب گفته بود: «واقعیت این است که سرانه مطالعه، مسئله‌ای نیست که بتوانیم به همین سادگی آن را مشخص و اعلام کنیم. استخراج و اعلام عدد مربوط به سرانه مطالعه و یا کتابخوانی، نیاز به انجام پژوهش‌های عظیم با استفاده از سنجه‌های بزرگ دارد و باید شاخص‌های کتابخوانی ما مشخص باشد.» او در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده آمار دقیق مربوط به کتابخوانی در ایران، به دست بیاید و اعلام شود.

حالا مرکز آمار ایران، هفته گذشته اعلام کرد که «سرانه مطالعه ایرانی‌ها در ماه به طور متوسط ٧ ساعت و ٤١ دقیقه بوده است که از این میزان، سرانه مطالعه قرآن و ادعیه ٣ساعت و ٧ دقیقه و سرانه سایر کتب غیردرسی ٤ ساعت و ٣٤ دقیقه بوده است.» در ادامه خبر آمده است که سرانه مطالعه شامل مطالعه کتاب، مطالعه روزنامه و سایر نشریات بوده و در این طرح در زمینه کتاب، مطالعه کتاب غیردرسی، هم چاپی و هم الکترونیکی پرسیده شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اعلام سرانه مطالعه در کشورمان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.