موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
چهاردهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

نویسنده برجسته ایتالیایی درباره سیاست‌های مهاجرتی

13 اسفند 1397 19:18 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نویسنده برجسته ایتالیایی درباره سیاست‌های مهاجرتی
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است چهاردهم / خبر دوم : 

اِری دی لوکا، شاعر و داستان‌نویس ایتالیایی هم آثارش بارها برنده جوایز معتبر ادبی از جمله فمینا شده است و هم نویسنده‌ای است متعهد که بارها به دلیل مواضع خود گرفتار دادگاه شده است. او در این سال‌ها از جمله جدی‌ترین مخالفان سیاست‌های ضدمهاجران در کشور ایتالیا بوده است و بارها از مهاجرانی گفته است که به دلایلی مثل ظهور داعش در منطقه، مجبور می‌شوند با قایق از دریای مدیترانه عبور کنند.

دی لوکا که بارها شاهد وقوع فاجعه در دریای مدیترانه بوده است می‌گوید: «وقتی می‌بینم که مدیترانه به فضایی مرگ‌آور تبدیل شده است احساس شرم می‌کنم. احساس شرم می‌کنم که معاصر دورانی هستم که مردم در دریایی آرام غرق می‌شوند.» او البته معتقد است که همین شرم باعث می‌شود تا امثال او به حرکت درآیند و مبارزه کنند: «شرم احساسی عمیقاً سیاسی است. شرم از خشم قوی‌تر است. چون پس از مدتی خشم تمام می‌شود، به رستوران می‌رویم، غذا می‌خوریم و فراموش می‌کنیم اما شرم می‌ماند، مثل لکه‌ای روی پوست. برای درمان این لکه شرم باید مبارزه کرد.»

اخیراً ماتئو سالوینی، از دولتمردان برجسته ایتالیایی درباره مهاجران گفته بود که آن‌ها «کشورهای ما» را «اشغال» می‌کنند، عبارتی که دی لوکا استفاده از آن را کاملاً نادرست می‌داند: «اشغال را باید درباره نظامیان به کار ببریم نه مردمی که هیچ اسلحه‌ای ندارند. به هر حال سالوینی هر چه بگوید فرقی ندارد چون مهاجران بالاجبار مهاجرت می‌کنند. مادری که با نوزادش سوار قایق می‌شود، فرزندش را به خطر مرگ می‌اندازد چون ناامید است و ناامیدی حتی غریزه مادری را هم کنار می‌زند، وگرنه آن مادر چنین کاری نمی‌کرد.» این نویسنده همچنین گفته است که مانند بسیاری از ایتالیایی‌ها در انتخابات ماه مارس شرکت نکرده است چون «همه نامزدها مثل هم هستند، مثل فروشندگانی که همه یک کالای مشابه می‌فروشند و فقط بسته‌بندی‌شان فرق می‌کند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نویسنده برجسته ایتالیایی درباره سیاست‌های مهاجرتی
  • نویسنده برجسته ایتالیایی درباره سیاست‌های مهاجرتی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.