موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دوازدهمین در اخبار نبشته است / خبر اول

برندگان جایزه جلال آل احمد

14 اسفند 1397 14:55 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
 برندگان جایزه جلال آل احمد
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است دوازدهم / خبر اول : دوره یازدهم جایزه جلال آل‌احمد هم سرانجام به پایان رسید و نشان اصلی این جایزه ادبی به کتاب «رهش» نوشته رضا امیرخانی رسید. این نویسنده مبلغ جایزه را به موسسه پژوهشی دانایار بخشید که می‌کوشد آموزگاران اهل سنت بلوچستان را توانمند سازد. 

 

جایزه جلال البته بخش‌های دیگری هم داشت: بخش نقد ادبی که کتاب «بلاغت ساختارهای نحوی در تاریخ بیهقی» به قلم «لیلا سیدقاسم» از نشر هرمس، در این بخش شایسته تقدیر شد. بخش داستان کوتاه که کتاب «زخم شیر» به قلم «صمد طاهری» از نشر نیماژ، شایسته تقدیر اعلام شد.

 

بخش مستندنگاری که در این بخش دو اثر به صورت مشترک برگزیده شدند. «الف لام خمینی» به قلم هدایت‌الله بهبودی از انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و «رکاب‌زنان در پی شمس» به قلم حسن کرمی قراملکی از انتشارات ستوده.

دوره یازدهم جایزه جلال، بخش جنبی هم داشت و آن معرفی آتیه‌داران یا به قول قدیمی‌ها آینده‌سازان داستان ایرانی بود. در این بخش هم چهار نویسنده معرفی شدند: محمدرضا شرفی خبوشان که قبلا نیز با رمان موفق «بی‌کتابی» در انتشارات شهرستان ادب برنده همین جایزه جلال شده بود، در کنار محمدعلی رکنی، الهام فلاح و سیدمیثم موسویان که همگی با رأی مردم به عنوان «آتیه‌داران داستان ایرانی» انتخاب شدند.

همچنین به پیشنهاد هیئت داوران، از رمان «آوازهای روسی» نوشته احمد مدقق، نویسنده افغانستانی و هنرجوی پیشین مدرسه رمان شهرستان ادب، تجلیل شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  •  برندگان جایزه جلال آل احمد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.