موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دوازدهمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

سرقت ادبی یک شاعر جوان

14 اسفند 1397 14:56 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
سرقت ادبی یک شاعر جوان
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است دوازدهم / خبر پنجم : یک جایزه ادبی دیگر در آمریکا جنجال آفرید. این بار شاعر جوان آمریکایی با سرقت ادبی از چندین شاعر نامزد جایزه پوشکارت شد. ماجرا وقتی لو رفت که ریچل مک‌کیبنز در توییتی بامزه نوشت: «شعری که از سروده‌های من سرقت شده است نامزد جایزه پوشکارت شد. امیدوارم ما جایزه را ببریم!» خیلی زود مشخص شد که شاعر جوان از چند شاعر دیگر نیز سرقت کرده است، و جالب آن‌که یکی از سطرهای سرقتی را روی ساعد خود خال‌کوبی کرده بود و عکسی نیز از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود! با لو رفتن ماجرا او هم تصویر را حذف کرد و هم حساب خود را.

آثار این شاعر آمریکایی که ایلی اوتول نام دارد، اکنون از روی سایت‌های اینترنتی برداشته شد. اوتول به خاطر شعر «تفنگ فلزی» نامزد دریافت جایزه پوشکارت بود. در همین حال، اوتول گفت: «شخصا به عنوان نویسنده، اهمیت واژگان نوشته شده، خلاقیت و مالکیت شعر و نثر را درک می‌کنم. به همین دلیل، از ریچل مک کیبینز عذرخواهی کردم تا وی بداند که تا چه حد از قرض گرفتن سطرهایی از شعر وی متاسفم. این یک اشتباه بود و درس‌های زیادی از آن آموختم.» 

این شاعر در ایمیلی از مک کیبینز پوزش خواسته بود و کار خود را اشتباه نامیده بود. اما مک‌کیبنز تقاضایش را نپذیرفت و با شرحی از مشکلات خود بخصوص در کودکی توضیح داد: «این شعرها برآمده از رنج‌های من در زندگی است، نه کلماتی توخالی. این شعر از بهترین مجموعه من سرقت شده است که حاصل عمر شاعریم است.» ناشر اوتول هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انتشار اولین مجموعه از اشعار وی را لغو کرده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سرقت ادبی یک شاعر جوان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.