موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دهمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

هفتمین نمایشگاه کتاب هرات

14 اسفند 1397 16:16 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
هفتمین نمایشگاه کتاب هرات
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است دهم / خبر پنجم : همکاری‌های مشترک فرهنگی میان ایران و افغانستان متأسفانه چندان زیاد نیست، اگرچه ما با هیچ کشوری به اندازه این همسایگان، تاریخ و فرهنگ مشترک نداریم، و خط و زبان و دغدغه‌های همدیگر را بدون سوءتفاهم و دردسر می‌فهمیم.

 

به همین خاطر وقتی خبر برگزاری نمایشگاه مشترک را می‌شنویم بسیار خوشحال می‌شویم. منظورمان هفتمین نمایشگاه کتاب هرات است که از ششم تا سیزدهم آذرماه در سالن کتابخانه عامه واقع شمال پارک فرهنگ شهر هرات در حال برگزاری است و هزاران عنوان کتاب در گروه‌های سنی کودک، نوجوانان و بزرگسالان در موضوعات مختلف ادبی، فرهنگی، هنری، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، عرفان و... ارایه می‌شود.

این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان، نوجوانان و آحاد جامعه همچنین گسترش زبان فارسی در هرات آغاز شده است. بنابراین حضور کتاب‌های ناشران ایرانی در بخش کودک و برپایی نمایشگاه تخصصی کودک در کنار نمایشگاه کتاب هرات کاری بزرگ و مهم است. 

حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه مشهد هم یکی دیگر از اتفاقات مهم است که تعامل و تبادل فرهنگی بین دو کشور را افزایش می‌دهد. موسسه انار سرخ با همکاری مشترک با مجموعه پخش کتاب دمیرچی، این نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • هفتمین نمایشگاه کتاب هرات
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.