موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

کتابی درباره نوجوانی انتحاری

14 اسفند 1397 16:16 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
کتابی درباره نوجوانی انتحاری
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است دهم / خبر دوم : از چند سال پیش، انتشار آثار اسلام‌ستیز در غرب افزایش داشته است. آخرین نمونه چنین نوشته‌هایی، داستانی است مصور با عنوان «بمب‌گذار انتحاری به کتاب‌خانه می‌رود» که قرار بود در سال 2019 منتشر شود اما چنان «غرق در اسلام‌هراسی و جهل» بود که با اعتراض هزار نویسنده و منتقد و خواننده ادبیات، انتشارش متوقف شد.

اما ببینیم داستان این کتاب چیست؟ انتشارات آبرامز در توصیفش نوشته است: «وقتی پسری نوجوان که کمربندی انفجاری در زیر کاپشن قرمز خود پنهان کرده است وارد کتاب‌خانه‌ای می‌شود، فقط یک نقشه در ذهن دارد. اما وقتی می‌بینید که اطرافش پر از آدم‌هایی است که کتاب می‌خوانند، دچار تردید می‌شود.» ظاهراً نویسنده می‌خواهد نشان دهد که مطالعه کتاب چقدر می‌تواند بر ذهنیت نوجوانان اثر مثبت بگذارد.
پسرک با پوست تیره که در بالا تصویرش را می‌بینید همان «تروریست مسلمان» است که با قیافه‌ای عبوس به تصویر کشیده شده است. انجمن نویسندگان آسیایی به انتشار این کتاب اعتراض کرده‌اند و در نامه‌ای با امضای هزار نویسنده، معلم و خواننده، این اثر را «غرق در اسلام‌هراسی و جهل عمیق» نامیده‌اند.

نامه چنین ادامه می‌یابد: «مشاهده آمار اثبات می‌کند که امروز بزرگترین تهدید تروریستی در آمریکا، از ناحیه سفیدپوستان می‌آید. آبرامز با انتشار این کتاب به شیوه‌ای شکست‌خورده می‌کوشد قدرت داستان را نشان دهد اما عامدانه هراس و کلیشه‌های مضر را تبلیغ می‌کند.» اعتراضات در نهایت باعث شد تا چاپ این کتاب در این انتشارات آمریکایی متوقف شود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کتابی درباره نوجوانی انتحاری
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.