موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هشتمین در اخبار نبشته است / خبر سوم

جایزه گنکور به رمان «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» رسید

14 اسفند 1397 18:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
جایزه گنکور به رمان «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» رسید
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است هشتم / خبر سوم : جایزه گنکور، که مهمترین جایزه ادبی فرانسه به شمار می‌رود، به رمانی رسید که از بحران‌های امروز در این کشور می‌گوید. این رمان «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» نام دارد و «نیکلا متیو»، چهل ساله، نویسنده آن است. این دومین کتابی است که این رمان‌نویسِ جوان منتشر کرده است. 

متیو تا مدت‌ها، چندان اعتماد به نفسی برای نوشتن رمان نداشت، تا این‌که نخستین کتاب خود را در سال 2014 روانه بازار ادبیات کرد و هم یکی دو جایزه کوچک گرفت و هم مجموعه‌ای تلویزیونی با اقتباس از آن ساخته شد تا او مطمئن شود که داستان‌نویس است. خودش اعتراف می‌کند: «من تا سی و پنج سالگی به حرفه‌های کوچکی مشغول بودم و هراس بسیاری داشتم که وارد مسیر نویسندگی شوم...».
شاید به دلیل همین نوع زندگی باشد که او درباره کارگران با شفقت بسیاری می‌نویسد و البته چنین کاری را وظیفه خود می‌داند: «من همواره نسبت به آن‌ها احساس دِین می‌کنم و در داستان‌هایم دوست دارم از آن‌ها حرف بزنم.» او در «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» نیز این طبقه اجتماعی را می‌ستاید. رمان متیو توانست شش رأی مثبت از داوران در برابر چهار رأی رقیبش بگیرد.

هیات داوارن جایزه ادبی مهم «گنکور» جایزه سال ۲۰۱۸ این رویداد ادبی را در حالی به «نیکلاس متئو» برای «فرزندان پس از آن‌ها» اعطاء کردند که «دیوید دیوپ» با رمان «برادر روح»، «پل گرویلاچ» با رمان «اربابان و برده‌ها» و «توماس بی.روردی» با رمان «زمستان نارضایتی» سه نامزد نهایی دیگر این جایزه بودند. بسیاری برای «نیکلا متیو» بخت کمی برای کسب این جایزه متصور بودند چون شرکت انتشاراتی یکسانی با برنده سال گذشته داشت.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جایزه گنکور به رمان «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» رسید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.