موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هشتمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

پنجاه داستان کوتاه از نجیب محفوظ در خانه دخترش پیدا شده است

14 اسفند 1397 18:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
پنجاه داستان کوتاه از نجیب محفوظ در خانه دخترش پیدا شده است
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است هشتم / خبر چهارم : دوست‌داران ادبیات در کشور مصر، احتمالاً هدیه خوبی در این روزها به دست آورده‌اند:  پنجاه داستان کوتاه از این نویسنده در خانه دخترش پیدا شده است و جالب آن‌که در میان این قصه‌ها، هجده داستان تاکنون منتشر نشده بودند. یک خبرنگار مصری، این داستان‌ها را که در قالب دست‌نوشته است، در داخل جعبه کاغذهای این نویسنده یافته است.

این داستان‌های حکایت‌مانند قرار است همزمان با تولد این نویسنده مصری به زبان عربی منتشر شود و از پاییز سال آینده نیز در انتشارات «راجر آلن» به زبان انگلیسی عرضه خواهد شد. «محفوظ» در پایین این دست‌نوشته‌ها آورده است: "برای انتشار در سال ۱۹۹۴". 

«نجیب محفوظ» که از جمله مشهورترین رمان‌نویسان دنیای عرب شناخته می‌شود، متولد ۱۹۱۱ در قاهره است و در طول هفتاد سال فعالیت ادبی خود بیش از پنجاه رمان‌، پنج نمایشنامه‌، سیصد و پنجاه داستان کوتاه و ده‌ها فیلمنامه نوشت و بسیاری از آثار او در مصر و کشورهای دیگر به فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی درآمده‌اند. او در سال ۱۹۸۸ توانست اولین نویسنده عربی باشد که برنده جایزه نوبل ادبیات می‌شود.
«گدا»، «کوچه مدق»، «خواب»، «جنایت»، «در گذر قصر»، «زیر سایبان»، «راه» و «وراجی روی نیل» از جمله کتاب‌هایی هستند که تاکنون از وی به زبان فارسی منتشر شده است. همچنین «کافه ستاره» ساخته سامان مقدم بر اساس داستان «کوچه مدق» محفوظ ساخته شده است و از جمله فیلم‌های مورد علاقه مسعود فراستی، منتقد جنجالی سینما، است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پنجاه داستان کوتاه از نجیب محفوظ در خانه دخترش پیدا شده است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.