موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پنجمین در اخبار نبشته است / خبر اول

رونمایی کتاب «نذری پرپرک» اثر کلر ژوبرت

14 اسفند 1397 22:37 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
رونمایی کتاب «نذری پرپرک» اثر  کلر ژوبرت
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است پنجم / خبر اول : کلر ژوبرت، 57 ساله، در فرانسه متولد شد و در یک خانواده تحصیل کرده مسیحی بزرگ شد. نوزده ساله بود که مسلمان شیعه شد و با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند است. ژوبرت از سال ۱۳۶۲ در ایران زندگی می‌کند و از آن زمان به نگارش کتاب‌های کودک مشغول است. او هم به فرانسه و هم به فارسی می‌نویسد و «خداحافظ راکون پیر» از جمله موفق‌ترین آثار اوست که در آن، پذیرش و فهم مرگ را برای کودکان آسان می‌کند.

تازه‌ترین کتاب او، «نذری پرپرک»، داستان عاشورایی است و در پیاده‌روی اربعین توزیع می‌شود، بنابراین اگر این نوشته را در این مسیر می‌خوانید شاید این کتاب هم، که در سه زبان نشر یافته است، به دست‌تان رسیده باشد، البته در نظر داشته باشید که شمارگان کتاب پنج هزار اعلام شده است. قبلا نیز دو کتاب از این نویسنده، در این راهپیمایی توزیع شده بود.

هفته گذشته، آیین رونمایی از «نذری پرپرک» برگزار شد و خانم ژوبرت در این مراسم توضیح داده است: «خدا را شاکرم که توانستم در این مسیر سهم داشته باشم و امیدوارم حرکت ادامه‌دار باشد، در زندگی شخصیم بازخوردهایی [از تألیف آثار مذهبی]، دیده‌ام که قابل بیان نیست، دوستانی هم که این کتاب را به کودکان داده بودند برایم فیلم‌های کوتاهی ارسال کردند، اما دوست دارم نظر کودکان را بیشتر بدانم.»

این خانم نویسنده فرانسوی افزوده است: «اطراف خانواده ما کودکان زیادی وجود ندارد که این کتاب را به آنها هدیه بدهم و ارتباط مستقیم با آنها داشته باشم تا از دیدگاه‌ها و نظراتشان با خبر باشم، اما به هر کتابخانه که دعوت می‌شوم این کتاب‌ها را به همراه خود می‌برم و به آنجا هدیه می‌کنم.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • رونمایی کتاب «نذری پرپرک» اثر  کلر ژوبرت
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.