موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
چهارمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

تیراژ عجیب کتاب تازه علی باباچاهی: «تأملات؛ از صفر»

15 اسفند 1397 00:03 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
تیراژ عجیب کتاب تازه علی باباچاهی: «تأملات؛ از صفر»
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است چهارم / خبر چهارم : روزگاری که چندان هم دور نیست، شاعری بود که همه برای سروده‌هایش سر و دست می‌شکستند، با آن‌که چندان چیزی از آن‌ها درنمی‌یافتند و البته این ویژگی را "معناگریزی" می‌نامیدند و آن را عیب که نمی‌دانستند هیچ، بلکه حُسن و برای خودش سَبکی بود. خلاصه آن‌که هر کتابی که جناب شاعر منتشر می‌کرد، کمتر از پنجاه و گاه هفتاد یا هشتاد نقد بر آن نوشته نمی‌شد. اما حالا خبردار شدیم که کتاب تازه ایشان در شمارگانِ تنها دویست نسخه منتشر شده است، به عبارتی کمی بیشتر از تعداد نقدهایی که سابقاً طی یک سال بر دفتر شعر ایشان نوشته می‌شد!

کتاب تازه جناب علی باباچاهی، با عنوان «تأملات؛ از صفر» چندان هم گران نیست و کمی بیش از بیست هزار تومان قیمت دارد. اما آن دویست نسخه، بیشتر از آن‌که زنگ خطری برای نشر باشد، شاید از پایان عصر یک شاعر و بلکه یک نوع شاعری خبر بدهد، بخصوص که به گفته ایشان «مقاله‌هاى راه‌یافته در این كتاب، فرآیند تعمق و تأمّلات نیم قرن زیست ادبی هنرى من است.»  

این کتاب از یک مقدمه، 16 مقاله، سه مصاحبه و کتابشناسی علی باباچاهی تشکیل شده است. عنوان یکی از مصاحبه‌ها، ناظر به گذشته‌هاست: «بخش اعظم شعر معاصر را من احیا کردم» و درباره صحت این مدعا، منتقدان و تاریخ‌نگاران ادبیات باید نظر بدهند. اما عنوان گفتگوی بعدی، آرزویی است که بعید است دیگر برآورده شود: «دوست دارم همیشه نگاه به من باشد!»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • تیراژ عجیب کتاب تازه علی باباچاهی: «تأملات؛ از صفر»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.