موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
چهارمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

انتشار کتاب موراکامی در اروپای بحرانی

15 اسفند 1397 00:03 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
انتشار کتاب موراکامی در اروپای بحرانی

شهرستان ادب / در اخبار نبشته است چهارم / خبر پنجم : کتاب تازه موراکامی، نویسنده ژاپنی، با عنوان «قتل فرمانده»، به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است و طبق گزارش‌ها بیش از یک میلیون نسخه فروش رفته است. او که قهرمانش غالباً ناظری است بریده از اجتماع و فاقد نام و حتی چهره و در یک کلمه "معماگون"، نظریه‌ای دارد: «بیشترین اقبال به این‌گونه نوشتن در زمانه بحرانِ سیاسی پیش می‌آید.» 

موراکامی مثال می‌زند: «در دهه نود میلادی و زمانی که شوروی به روسیه تبدیل می‌شد، من در این کشور بسیار مشهور بودم، چون در آن‌جا سر در گمی حکمفرما بود و مردمِ سر در گم، کتاب‌های من را دوست دارند.» به گفته یک منتقد انگلیسی «اگر این حرف حقیقت داشته باشد، آمریکایی که دچارِ دونالد ترامپ شده است و بریتانیایی که از اتحادیه اروپا خارج شده است، بازار مناسبی برای رمان تازه موراکامی هستند.»

وقتی صحبت به سیاست آمریکایی می‌کشد، انگار نطق موراکامی باز می‌شود. او درباره بحران در ایالات متحده می‌گوید: «وقتی نوجوانی بودم، یعنی در دهه 1960، عصر عصرِ آرمان‌گرایی بود. ما اعتقاد داشتیم که اوضاع جهان رو به بهبود خواهد رفت، اگر تلاش کنیم. امروز مردم چنین اعتقادی ندارند و فکر می‌کنم این وضع غم‌انگیز است.» او در مقام نویسنده، می‌کوشد به مردم امید دهد، اگرچه از امید نام نمی‌برد: «در داستان‌های من، پیش از آن‌که به نور برسید، باید از سیاهی و جهانِ زیرزمینی عبور کنید.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار کتاب موراکامی در اروپای بحرانی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.