موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سومین در اخبار نبشته است / خبر سوم

شعر پاییزی

15 اسفند 1397 00:37 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
شعر پاییزی

شهرستان ادب / سومین در اخبار نبشته است / خبر سوم : مهرماه را معمولاً عاشق‌پیشه‌ها دوست دارند، بخصوص که شروع فصل پاییز نیز هست و این روزها هم، بخصوص در شبکه‌های مجازی، می‌بینیم که همه در ابراز احساسات از هم سبقت می‌گیرند! اما این ماه، ماه شعر و شاعری هم هست چون هم چندین شاعر بزرگ در این ماه متولد شده‌اند، هم روز بزرگداشت دو شاعر دیگر در این ماه واقع شده است: حافظ و مولانا، دو قله ادبیات فارسی که از جمله ستون‌های فرهنگ ایرانی به شمار می‌روند.

منوچهر آتشی، حسین منزوی، محمدرضا شفیعی کدکنی و سهراب سپهری شاعران متولد این ماهند و چه خوب که به این بهانه از آن‌ها یادی کنیم. در پایگاه اینترنتی شهرستان ادب هم صفحاتی داریم که برخی از آن‌ها برای نخستین بار منتشر می‌شوند و برخی قبلاً و البته مرور دوباره‌شان خالی از لطف نیست:
پرونده‌ای داریم با موضوع شعر پاییزی، با سروده‌هایی درباره این فصل، از جمله شعری از استاد شهریار و دیگری از سهراب که بالاتر گفتیم در این ماه زاده شده است، به علاوه شعر مشهور قیصر. پرونده پرتره‌ای نیز به حافظ اختصاص داده‌ایم که مقارن با انتشار این مطلب، می‌توانید آن را نیز در وبگاه بخوانید.
دو پرونده‌پرتره دیگر هم برای دو شاعر متولد ماه مهر گشوده‌ایم، یکی برای شفیعی کدکنی و دیگری برای سهراب. و در آخر، نگاهی هم به گزیده مطالبی که برای گرامیداشت مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم و حسین منزوی شاعر معاصر در سایت شهرستان ادب منتشر کردیم بیاندازید.
نیازی به گفتن ندارد که با کلیک بر روی پیوندهای موجود در همین مطلب کوتاه، می‌توانید به پرونده‌هایی که گفتیم سری بزنید.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شعر پاییزی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.