موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دومین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

ژان کلود آرنو، پرنفوذترین شخص در گزینش برنده نوبل ادبیات، بالاخره به دو سال زندان محکوم شد

15 اسفند 1397 17:39 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
ژان کلود آرنو، پرنفوذترین شخص در گزینش برنده نوبل ادبیات، بالاخره به دو سال زندان محکوم شد
شهرستان ادب / دومین در اخبار نبشته است / خبر چهارم : ژان کلود آرنو، پرنفوذترین شخص در گزینش برنده نوبل ادبیات، بالاخره به دو سال زندان محکوم شد. او فرانسوی است و همسر یکی از اعضای فرهنگستان سوئد که جایزه نوبل ادبیات را هر ساله به برنده اعطا می‌کند. جرم آرنو که هفتاد و دو سال دارد، تجاوز به هشت زن است و حالا بابت یک مورد، به زندان محکوم شده است. 

آرنو فردی پرنفوذ در دنیای ادبیات سوئد قلمداد می‌شود و به خلاف تصور مردم این کشور، در زادگاه خود فرانسه، کاملاً ناشناس است، دست‌کم تا پیش از این جنجال. اما او توانسته بود سوئدی‌ها را متقاعد کند که در فرانسه نیز چهره مشهوری به شمار می‌رود! او مرکزی فرهنگی را پایه گذاشته است که پاتوق اعضای فرهنگستان سوئد است، فرهنگستانی که تنها هجده عضو دارد و آرنو را در رسانه‌ها، به دلیل همین نفوذ فراوانش، عضو نوزدهم فرهنگستان لقب داده‌اند. 

جرم‌های آقای آرنو یکی دو تا نیست: او متهم شده است که بارها پیش از اعلام برنده نوبل، نام او را به رسانه‌ها لو داده است. مهم‌تر از همه این‌که متهم شده که از نفوذ خود برای انتخاب برندگان استفاده کرده است و این ضربه‌ای بزرگ برای اعتبار این جایزه ادبی است. قبلا اعلام شده بود که همسر آرنو از عضویت در فرهنگستان استعفا داده است، همچنین شش عضو دیگر نیز منصب‌های خود را در فرهنگستان ترک گفتند تا فرهنگستان سوئد در بحرانی چند سویه، حسابی گرفتار شود. بنابراین عجیب نیست که امسال فرهنگستان تصمیم گرفت تا جایزه نوبل ادبیات را به سال آینده موکول کند. به نظر می‌رسد جز این چاره‌ای هم نداشته‌اند اما بعید است به این زودی‌ها از جایزه نوبل ادبیات، اعاده حیثیت شود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ژان کلود آرنو، پرنفوذترین شخص در گزینش برنده نوبل ادبیات، بالاخره به دو سال زندان محکوم شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.