موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
اولین در اخبار نبشته است / خبر ششم

قرار است مجموعاً 9100 سکه به ورزشکاران قهرمان و دلاور اهدا شود

15 اسفند 1397 19:06 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
قرار است مجموعاً 9100 سکه به ورزشکاران قهرمان و دلاور اهدا شود
شهرستان ادب / اولین در اخبار نبشته است / خبر ششم : چند روز پیش، هنگام بازی‌های آسیایی، از طرف وزارت ورزش اعلام شد که به برندگان مدال طلا، 160 سکه، نقره 80 و برنز 40 سکه اهدا خواهد شد. به نوشته خبرگزاری‌ها، قرار است مجموعاً 9100 سکه به ورزشکاران قهرمان و دلاور اهدا شود. حالا مدت کوتاهی پس از این مسابقات، وزارت فرهنگ، اعلام کرده است که قرار است سکه را از جوایز حوزه ادبیات و کتاب حذف کنند! بماند که سال‌هاست در حوزه‌هایی نظیر شعر یا ترجمه ادبی، چند خط در میان، برنده‌ای اعلام شده است.

«نیکنام حسینی‌پور» که موسسه متبوعش مجری جشنواره‌های فرهنگی مختلف حوزه کتاب از جمله «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «جایزه جهانی» و «منطقه‌ای کتاب سال»، «دوسالانه طراحی کتاب ایران»، «جشنواره کتاب و رسانه»، و «جشنواره کتاب و سینما» است، ضمن تائید مشکلات اقتصادی که دامنگیر برگزاری این جشنواره‌های ملی شده است، گفت: «شرایط اقتصادی بعضی مسائل را تحمیل می‌کند و قطعاً اصحاب فرهنگ و هنر این شرایط را بهتر از ما درک می‌کنند.»

او با تایید حذف سکه از جوایز شایستگان تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران - که مراسم آن چندی پیش برگزار شد -، گفته است: «در این آیین، به ناچار این اتفاق افتاد و ما به جای اینکه به هر یک از برگزیدگان ۱۰ سکه تمام بهار آزادی بدهیم، با تبدیل مبلغ آن به وجه نقد، مبلغ ۱۵ میلیون تومان را به عنوان جایزه به هر یک از شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال، تقدیم کردیم.» سال گذشته نیز، خانه کتاب اعلام کرده بود: «جوایز آثار ترجمه‌ای برگزیده به ۲۰ سکه و جوایز آثار ترجمه‌ای شایسته تقدیر به ۸ سکه کاهش پیدا کرده است».


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • قرار است مجموعاً 9100 سکه به ورزشکاران قهرمان و دلاور اهدا شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.