موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیست و دومین در اخبار نبشته است / خبر سوم

منبع الهام عجیب نویسنده بزرگ

15 اسفند 1397 20:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
منبع الهام عجیب نویسنده بزرگ
شهرستان ادب / بیست و دومین در اخبار نبشته است / خبر سوم : یافتن سوژه برای نوشتن داستان، یکی از دغدغه‌های همیشگی قصه‌نویسان بوده است. در این میان، جان گریشام نویسنده مشهور، روشی خاص خود دارد که در ادامه به آن می‌رسیم. او در رشته حقوق تحصیل کرده است و اکثر رمان‌هایش نیز با حال و هوای رشته تحصیلی‌اش نوشته می‌شوند. خود او نیز چند سالی در رشته وکالت کار کرد ولی بعد به طور تمام وقت نویسندگی را انتخاب کرد. رمان‌های گریشام به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا ترجمه و بیشتر کتاب‌هایش به فارسی هم ترجمه شده‌اند. از اکثر کتاب‌های وی یک نسخه سینمایی نیز ساخته شده ‌است. 

گریشام به تازگی در اظهارنظری گفته است یکی از چیزهایی که به خواندنش علاقه دارد آگهی ترحیم است که یکی از منابع اصلی الهام‌بخش در نوشتن داستان‌هایش است. او می‌گوید: «هر روز در آگهی‌های ترحیم روزنامه نیویورک تایمز به دنبال سوژه کتاب‌هایم هستم. خیلی وقت‌ها مطالب این آگهی‌ها را مطالعه می‌کنم و ایده‌های جدیدی برای نوشتن می‌گیرم. مثلاً برای نوشته کتاب "مرد معصوم" از یک آگهی ایده گرفتم که مرگ مردی به نام رون ویلیامسون را اطلاع می‌داد که بی‌گناه اعدام شده بود.» 

گریشام می‌افزاید: «ویلیامسون هم سن من بود و شرایط خانوادگیش نیز شبیه من بود. در بعضی از آگهی‌های ترحیم نیویورک تایمز داستان‌های واقعی بسیار ارزشمندی نوشته می‌شوند که هرگز به گوش‌تان نخورده است. من همیشه برای نوشتن رمان به این آگهی‌ها نگاه می‌کنم.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • منبع الهام عجیب نویسنده بزرگ
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.