موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
شانزدهمین پرونده‌کتاب سایت شهرستان ادب:

پرونده‌کتاب «ویلای کاکایی‌ها» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

21 خرداد 1398 21:28 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
پرونده‌کتاب «ویلای کاکایی‌ها» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

شهرستان ادب: مجموعه‌داستان «ویلای کاکایی‌ها»، که به موضوعات و مباحث مرتبط با محیط زیست می‌پردازد، در سال 1396 توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. این مجموعه، پنجمین مجموعۀ «قصۀ زمانه» از انتشارات شهرستان ادب و شامل ده داستان کوتاه به انتخاب محمدرضا بایرامی است که در 111 صفحه منتشر شده و روانۀ بازار کتاب شده است. نویسندگان این مجموعه در خلال داستان‌های خواندنی آن، به مسائل و مشکلات متعدد زیست‌محیطی در میدان‌های مختلف و جغرافیاهای گوناگون می‌پردازند؛ مباحث مرتبط با آب، تخریب جنگل‌ها، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، رهاسازی زباله‌ها در طبیعت، انقراض گونه‌ها، آلودگی‌ها و دیگر مسائل پیرامون محیط زیست، درون‌مایۀ اصلی این داستان‌هاست.

گفتنی‎ست داستان‌های منتخب «ویلای کاکایی‌ها» از میان تعداد زیادی از داستان‌ها که به دفتر گروه داستان مؤسسۀ فرهنگی هنری شهرستان ادب، تحت عنوان فراخوان داستان کوتاه «باغ ملی»، ارسال شده‌اند توسط استاد محمدرضا بایرامی انتخاب شده است. این فراخوان در 28 اسفند سال 95 منتشر شد و در 15 مرداد 1396برگزیدگان خود را شناخت. داستان‎های برگزیده و نویسندگان این مجموعه عبارت‎اند از: «ویلای کاکایی‌ها» نوشتۀ مصطفی مردانی/ «بار» نوشتۀ علی‌الله سلیمی/ «من درنای سیبری را خورده‌ام» نوشتۀ فرناز شهیدثالث/ «نفرین قنات حاج میرزا» نوشتۀ مهدی کفاش/ «مالکین اصلی» نوشتۀ معصومه میرابوطالبی/ «هوایی که در آن نفس می‌کشم» نوشتۀ سیدمحمد قارونی/ «ماه خواهر ندارد» نوشتۀ مرتضی فرجی/ «خشک و خالی» نوشتۀ محمد سرابی/ «نخل‌ها ایستاده می‌میرند» نوشتۀ ناهید قادری/ «اگر باران نبارد؟ اگر باران ببارد؟» نوشتۀ صبا چزانی.

در شانزدهمین پرونده‌کتاب سایت شهرستان ادب به سراغ این مجموعه‌داستان گروهی می‌رویم تا به این بهانه، با دقت بیشتری به مسئلۀ محیط زیست بپردازیم.

شما می‌توانید برای مطالعۀ این پرونده‌کتاب به صفحۀ اختصاصی آن در سایت شهرستان ادب مراجعه کنید:

پرونده‌کتاب ویلای کاکایی‌ها


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پرونده‌کتاب «ویلای کاکایی‌ها» در سایت شهرستان ادب گشوده شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.