موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
به بهانۀ درخشش دو رمان مدرسه رمان در جایزۀ جلال

در امتداد هم | یادداشت «علی‌اصغر عزتی‌پاک» مدیر دفتر داستان شهرستان ادب

26 آذر 1398 10:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
در امتداد هم | یادداشت «علی‌اصغر عزتی‌پاک» مدیر دفتر داستان شهرستان ادب

شهرستان ادب: یادداشتی می‌خوانیم از «علی‌اصغر عزتی‌پاک»، مدیر دفتر داستان شهرستان ادب، که پس از اختتامیۀ جایزۀ جلال آل احمد در صفحۀ اینستاگرام خود منتشر کرد:

 امشب که ۲۱ آذرماه سال ۱۳۹۸ است، ما در جشن اختتامیۀ جایزۀ جلال آل احمد بودیم. در این شب دو تن از دوستان نویسنده‌ام جایزه گرفتند؛ یکی تقدیر شد با «وضعیت بی‌عاری» و دیگری تحسین شد با «پس از بیست سال». اولی «حامد جلالی» است که من از دهۀ هفتاد دوستش هستم، و دومی «سلمان کدیور»  که در دهۀ نود افتخار آشنایی ‌و رفاقتش را پیدا کردم. به این دوستی‌ها افتخار می‌کنم. تبریک می‌گویم بهشان و روزهای بهتری را برای‌شان آرزو می‌کنم. در خوانشی که من دارم، این دو کتاب در امتداد هم هستند؛ بی‌این‌که نویسنده‌هاشان چنین قصدی داشته باشند و یا خبری از کار همدیگر گرفته باشند هنگام نگارش. هر دو ریشه‌های افتخارآمیز و عبرت‌آموزمان را می‌جویند و به تصویر می‌کشند تا راهی فراروی ما بگذارند برای فردا و فرداها. هر دو دغدغه‌مند هستند و هر دو از عمق جان برآمده‌اند. پس اگر که بر دل‌ها می‌نشینند و تسخیر می‌کنند برای ساعاتی خوانندگان‌شان را، حق است و اقتضای قانونی نانوشته اما مسلط. شنیدن صدای این دو نویسنده و دیگر نویسنده‌های کشورمان، با تمام تنوع و اختلاف دیدگاه‌های‌شان، بر همگان فرض است و البته برای میهن‌مان پربرکت.

ممنونم از سرکار خانم «بلقیس سلیمانی» و آقایان «محمدحسن شهسواری» و«حمیدرضا شاه‌آبادی» برای همراهی و راه‌نمایی؛ و از «علی‌محمد مؤدب» برای همه چیز.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • در امتداد هم | یادداشت «علی‌اصغر عزتی‌پاک» مدیر دفتر داستان شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.