موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی:

نامه نویسندگان به سازمان ملل

15 دی 1398 22:32 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 7 رای
نامه نویسندگان به سازمان ملل

شهرستان ادب: محمدرضا شرفی‌خبوشان از داستان‌نویسان و شاعران موفق امروز کشورمان به تازگی نامه‌ای را در صفحه شخصی خویش خطاب به دبیرکل سازمان ملل منتشر کرده است و از دیگر نویسندگان خواسته است تا در صورت موافقت آن را امضا کنند.
دبیر دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد در این نامۀ خواندنی ابعاد گوناگون ترور شهید عزیز سپهبد قاسم سلیمانی را به مسئولان سازمان ملل یادآور شده است.
موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب ضمن اعلام حمایت خود از این نامه مهم، تمام نویسندگان و چهره‌های ارزشمند ادبیات را به مطالعه این نامه  و درصورت موافقت، امضایش دعوت می‌کند.
نویسندگان محترم در صورت موافقت با مفاد این نامه کافی‌ست با مراجعه به صفحه آقای شرفی‌خبوشان در اینستاگرام نام خود را در بخش نظرات مطلب درج کنند.
همچنین در صورت نداشتن حساب اینستاگرامی می‌توانید نام و شماره تماس خود را ذیل بخش نظرات همین مطلب در سایت شهرستان ادب برای ما بنویسید تا به اطلاع آقای شرفی خبوشان برسانیم.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به نام خداوند قلم و خداوند جان و خرد
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
ما گروهی از نویسندگان ایرانی هستیم. همچون تمام نویسندگانی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، زیر پرچمی که نشانه‌ی کشورمان است و تحت حکومتی که خود آن را برگزیده‌ایم برای مردمانمان کتاب می‌نویسیم. همواره سعی کرده‌ایم که به‌واسطه‌ی کلمات، همدلی، دوستی و مهربانی و فضائل اخلاقی را که بشر در هر کجای دنیا بدان نیازمند است در میان مردمانمان رواج دهیم. دفاع در برابر زیاده خواهی و ظلم را ستوده‌ایم و نادیده‌گرفتن حق حیات و بقای انسانی و حقوق انسان‌ها را در هر کجای عالم نکوهش کرده‌ایم. اینک کشور ما توسط کشوری که ادعای رواج صلح و امنیت دارد مورد تهدید قرار گرفته است. کشتن مقامات رسمی کشورها توسط کشورهای دیگر به هر دلیلی ممنوع است. با این وجود یکی از مقامات رسمی و محبوب ما به دلیلی غیرمنطقی توسط آمریکا به شهادت رسیده است و این عمل تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت کشور ماست. تهدید امنیت یک کشور به واسطه‌ی کشتن یک مقام رسمی بنا نهادن رویه‌ای خطرناک و ضدانسانی است و در واقع تهدیدی برای امنیت همه‌ى کشورها و همه ى مردمان جهان است.
ما نویسندگان ایرانی و امضاکنندگان این نامه اقدام خارج از منطق و قاعده‌ى بین المللی آمریکا را محکوم می‌کنیم. اما این محکوم کردن را تنها به ایراد بیانیه و اعلام شکوائیه به سازمان ملل متحد محدود نمی‌کنیم. وظیفه‌ی نویسندگان یک کشور رواج صلح و دوستی میان مردمانشان و مردمان جهان است. امّا در صورتی عمل به این وظیفه محقق می‌شود که مردمی وجود داشته باشد. اکنون که دولت آمریکا با ارتکاب چنین جنایتی و چنین تهدیدی نابودی مردم ما را هدف قرار داده است، وظیفه‌ی خود می‌دانیم برای عمل به همان وظیفه که رواج صلح و دوستی است ابتدا مردم خود را در برابر تهدید و خطر حفظ کنیم. ما نویسندگان ایرانی اینک حفظ امنیت مردمانمان را مساوی با حفظ امنیت جهان می‌دانیم. و هر گونه اقدامی را که ساختار سیاسی و حکومتی کشورمان در برابر این تهدید انجام دهد، درست و بحق می‌دانیم و از آن دفاع خواهیم کرد و خود برای انجام آن خواهیم کوشید.
 دبیرکل محترم سازمان ملل متحد ! این یک متن شکوائیه نیست. این متن اعلام نظر نویسندگانی است که به کشورشان و حیات مردمشان و قواعد منطقی و انسانی و بین المللی احترام می‌گذارند و بنا بر این احترام مشارکت و حمایتشان را از اقدام حکومتشان در پاسخ هم‌سنگ و هم‌طراز این تهدید، به دولت تهدیدکننده اعلام مى‌کنند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نامه نویسندگان به سازمان ملل
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.