موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تحریریه شهرستان ادب

چهار رمان معمایی | معرفی چهار اثر معمایی – جنایی ایرانی

25 فروردین 1399 18:39 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.5 با 6 رای
چهار رمان معمایی | معرفی چهار اثر  معمایی – جنایی ایرانی

شهرستان ادب: ژانر جنایی یکی از محبوبترین ژانرهای رمان در جهان است که هر ساله رمانهای فراوانی در این گونه نوشته می شود. اغلب این رمان ها نیز با استقبال مخاطبان روبرو میشوند و به چاپ های متعدد می رسند. فقط کافی است بدانید نویسنده ای که مجموع تیراژ رمان هایش از همه نویسندگان دیگر بیشتر است آگاتا کریستی جنایی نویس مشهور و خالق دو شخصیت ماندگار "هرکول پوآرو" و "خانم مارپل" است. نویسنده ای که او را "ملکه جنایت" مینامند.

سایت گودریدز که بزرگترین جامعه مجازی کتابخوان های جهان است مانند سال های گذشته هفته پیش رو را هفته ادبیات معمایی – جنایی اعلام کرده است.

به این بهانه قصد داریم چند رمان معمایی – جنایی ایرانی را به شما مخاطبان ارجمند معرفی کنیم.

 

-فیل در تاریکی:

قاسم هاشمی نژاد یکی از نویسندگان صاحب سبک ما بود که دو سال پیش درگذشت. افسوس که در دوران حیاتش آثارش چنان که باید دیده نشد. رمانی شاعرانه و اصیل مانند "خیرالنساء" که مثل آب لطیف است و یک رمان پلیسی خواندنی به نام "فیل در تاریکی". قاسم هاشمی نژاد این رمان را در مدت زمان خیلی کوتاهی نوشت که در نوع خودش رکوردی در نوشتن یک رمان است. هاشمی‌نژاد خشونت باندهای مواد مخدر را با احساس شاعرانه‌ای دربارهٔ زندگی که رابطه اجتماع و خشونت را آشکار می‌کند درآمیخته است و بنیان‌های پوسیده یک دوران رفاه و افتخار را نشان می‌دهد.

 

-روز داوری:

سجاد خالقی نویسنده خلاق جوان که از او رمان اقلیمی "ظلمت سفید" را هم خوانده ایم در رمان پرکشش "روز داوری" داستان یک تعقیب و گریز نفس گیر را روایت میکند. این رمان جنایی که در دوره پهلوی دوم می گذرد ماجرای یک ماموریت کارآگاهی زبردست را روایت میکند که برای کشف راز یک آدم ربایی سفری خطرناک را آغاز میکند و در دل روابط گروه های تبهکار دست های دست های آلوده رژیم صهیونیستی را کشف می کند.

 

-وقتی خورشید خوابید:

مجید اسطیری در دومین رمان خود به نام "وقتی خورشید خوابید" روایتگر ماجرای کشته شدن یک دختر جوان در روستایی دور افتاده است. یکی از بهترین کارآگاهان کشور مامور شده تا معمای کشته شدن این دختر جوان که نیروی سپاه دانش بوده را حل کند. اما این کارآگاه تمایلاتی جامعه شناسانه دارد و فقط به کشف این معما اکتفا نمیکند. او آمده تا تمام روابط یک جامعه کوچک در سالهای دهه چهل را بررسی کند. در این رمان شاهد چندین بازجویی از متهمان مختلف هستیم که واکنش های عجیبی دارند و هرچه به پایان رمان نزدیک میشویم معما پیچیده تر به نظر می آید تا این که در آخرین بازجویی...

 

-فالوئرز:

صالح رستمی در نخستین رمان خود ما را دنبال کشف پاسخ یک سوال سخت میفرستد: چه کسی با # (هشتگ) آدم می‌کشد؟ محسنی کارآگاه دایره جنایی که به تازگی با همکارش سرگرد کندری به کدورت خورده به پرونده مرموزی برمی‌خورد که باید برای بار اول به تنهایی حل‌اش کند. پرونده قتل مردی که به شکل فجیعی در خودرو پرایدش در ناحیه کوهسار تهران به قتل رسیده. این آغاز سلسله ماجراهای رمان فالوئرز است، رمانی که به زودی آن را در بازار نشر خواهیم دید. فالوئرز ماجرای قاتلی زنجیره‌ای است، قاتلی که معلوم می‌شود قربانیانش آدم‌هایی عادی نیستند.  سروان محسنی که حالا از وجود رفیق قدیمی‌اش، کندری محروم است و از طرفی خودش را گاه مقصر کدورتشان می‌داند، باید با دو چیز بجنگد یکی قاتل مرموزی که با نشانه # مانند قهرمان افسانه‌ای، زورو، آدم می‌کشد و دیگری با خودش. این مبارزه با خود، به پایانی می‌انجامد که آغازی تازه است برای این رمان. رمانی با دو قهرمانِ عصبانی. این رمان به زودی راهی بازار نشر خواهد شد...


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • چهار رمان معمایی | معرفی چهار اثر  معمایی – جنایی ایرانی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.