موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دکتر غلامعلی حداد عادل در جشن ده‌سالگی شهرستان ادب

کارنامه شهرستان ادب نشان داده، این موسسه موفق بوده است

04 خرداد 1400 18:21 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
کارنامه شهرستان ادب نشان داده، این موسسه موفق بوده است

شهرستان ادب: جشن ده‌سالگی موسسۀ شهرستان ادب ۲ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی) به ایراد سخنرانی پرداخت. در ادامۀ مشروح صحبت‌های ایشان را می‌خوانیم:

غلامعلی حداد عادل در مراسم ۱۰ سالگی موسسه شهرستان ادب با بیان اینکه اگر صنعت نشر آسیب ببیند، فکر صدمه می‌بیند، گفت: ما نباید اجازه دهیم این صنعت آسیب ببیند. درحال حاضر با توجه به افزایش قیمت کاغذ و مشکلات صنعت نشر کتاب به مرور درحال حذف از سبد خانواده است و تا دیر نشده باید برای این موضوع فکری کرد. 

وی با بیان اینکه همه ما شهروندان شهرستان ادب هستیم، بیان کرد: کارنامه شهرستان ادب نشان داده است این موسسه تا الان موفق بوده است.

حداد عادل در بخش دیگر با اشاره به اهمیت حضور شهرستان ادب در فضای ادبی و فرهنگی کشور و فعالیت‌های آن افزود: زمانی که من در سال ۱۳۴۲ وارد دانشگاه تهران شدم، وقتی از مقابل کتابفروشی‌ها می‌گذشتم حسرت این را داشتم که سطح کار دینداران در حوزه کتاب، ادبیات و فرهنگ ارتقا پیدا کند و این حسرت تا زمان انقلاب با من همراه بود. شهرستان ادب از جمله مجموعه‌هایی است که در این زمینه اهتمام خوبی داشته، نسل جوان را پرورش داده است و به برگزاری محافل ادبی و جریان‌ساز نیز می‌پردازد.

 

گزارش تصویری این مراسم را از اینجا مشاهده نمایید.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کارنامه شهرستان ادب نشان داده، این موسسه موفق بوده است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.